Joo, olis semmonen probleema, että mulla on erään sivuston henkilökunnan (noin 50 hlöä), käytössä squirrelMail -niminen sähköpostiohjelma.
Tarvisin nyt skriptiä, joka kertoo ketkä käyttäjistä ovat online. Se varmaan hoituu aika helposti, koska ohjelma antaa valikkoframen php-tiedostoon muuttujaan $username aina käyttäjän usernamen, eli sen kun kirjoittaisi tiedostoon, ja tietyn ajan päästä poistaisi, niin varmaan se toimisi niin, mutta en tuota itse osaa toteuttaa:/
Eli jos joku ystävällisesti kertoisi miten tuollainen toimisi:)
Squirrelmailiin lyötyy pluginejä mielin määrin, mm. sen omilta sivuilta.
lainaus:
Squirrelmailiin lyötyy pluginejä mielin määrin, mm. sen omilta sivuilta.
Paitsi että mySQL:ää ei ole käytössä, tottakai tarkistin ensin tuon vaihtoehdon.
Löysin jonkun vanhan onlineusers-laskurin koodin, jolla tuo mielestäni onnistuisi: http://htklx2.htk.fi/~ederth/dev/online/online.
Kopioi tuo edellinen ja sitten lisäilet siihen valikkoframen php-tiedostoon sopivaan kohtaan:
require_once('./online.php'); // username, datafile, timeout(sekunteina) $onlineusers = new onlineusers($username, 'online.dat', 900); $onlineusers->showusers();
Ja kerro ihmeessä jos sait toimimaan, itse kun ei oikein muista toimiko tuo koodi ylipäätään ollenkaan.
Kyllä sain toimimaan, vähän piti fixata, mutta kyllä toimii. Kiitoksia ERITTÄIN paljon.
Eipä mitään, hyvä vaan että tuollekin nyt löytyi sitten jotain käyttöä.
Eipä muuten toimi sittenkään:S
Tässä aloin kattoon, että on epätavallisen paljon porukkaa online. Toi ei poista ollenkaan tosta noita käyttäjiä.
Nyt siitä kyllä näkee hyvin ketkä on käyny tuolla sivulla helmikuun alun jälkeen:D
Niin no, huomasin kanssa että tuossa antamassani koodissa olikin sitten virhe, mutta luulin että sait sen korjattua.
Mutta, vaihdappa rivit
$this->data = @array_filter($this->data, array($this, '__clean')); $this->data[$user] = $this->time = time();
toisinpäin, eli
$this->data[$user] = $this->time = time(); $this->data = @array_filter($this->data, array($this, '__clean'));
niin toimii paremmin - toivottavasti ;)
edit: ja lyösin tällaisenkin, joka näyttää myös idlausajan (käy siis tuon aiemman showusers funktion päälle)
Joo, nyt pelittää. Kiitoksia taas kerran:D
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.