Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Asiaa nyt kun nettikin toimii

Grey [28.01.2004 14:48:14]

#

Jos joku ihmetteli missä olen ollut, niin syynä oli toimimaton netti, joka oli muuten Soneran, ja joka koitui sen viimeiseksi mokaksi minun osaltani. Vaihtui Elisaan, ja nyt sitten toimii, vaikkeivat ne vielä ole minulle ilmoittaneet siitä että se toimii :-D

Noh, kuitenkin. Oli minulla tässä asiaakin. Nimittäin sellaista että satun tarvitsemaan kuulaskurin. Eli sellainen ohjelma, jossa annetaan kuiden lukumäärä (ehkä kuut voidaan nimetä, tai numeroida, jotta ne erottaa toisistaan), ja kullekin kuulle voi antaa sitten sen kiertoajan. Sen jälkeen ohjelma laskee halutusta kuiden vaiheesta niiden radan niin pitkälti ajalta kuin haluaa. Taikka vastaavasti esim. täysikuiden väliset ajat.

Olisi tarvetta eräässä projektissani, sillä eräät tietyt tärkeät ajanjaksot siinä perustuvat sille olivatko ne kaikki kuut siellä täysiä, vai olivatko ne kaikki pimeänä. Itse en ole osannut luoda tälläistä juttua. Ainakaan riittävän nopeana, ja oikein algometrein, että sillä olisi saanut mitään järkevää aikaan. Niin, kyseisten kuiden asema kun täytyy laskea todella pitkältä aika väliltä.

Ja mitäs vielä olikaan tässä? Ai-niin, se peliprojekti. Siihen kyllä tulen paneutumaan kun saan tämän netittömän kuukauden aikana kertyneitä sivuprojekteja, ja tätä suurta projektia, jossa tarvitsen kuulaskurin, sopivaan kuntoon.

-Grey-

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta