Mua ei voinu vähempää kiinnostaa mitkää IP:t tai muut verkkohommat modeemiaikoina. Nyt kadun etten ollut kiinnostunut sillä tarvitsisin surkeasti tietoutta siitä nimenomaan modeemien suhteen. Siispä kysynkin teiltä, modeemikäyttäjät ja muut asiasta tietävät, onko modeemikäyttäjällä IP ja jos ei ole niin miten sitten tieto saadaan perille oikeaan osoitteeseen?
Kaipa on. Ainakin minulla oli.
No joo, eiköhän kaikilla sitten ole. Kiitos tiedosta.
Onkai niilläkin, on kait minun vieraskirjaan kirjoitaneilla oo ip ja ei kaikilla oo adsl
Kaikilla internetissä olevilla koneilla on oma IP-osoite.
(paitsi jos jokin toinen kone jakaa yhteyden, joka on taas sitten toinen asia, mutta silloinkin on sen toisen koneen IP)
Jokainen modeemikäyttäjä saa palveluntarjoajaltansa vapaana olevan ip-numeron yhdistäessään koneensa nettiin. (Palveluntarjoajilla on siis tietty määrä ip-numeroita varattuna modeemikäyttäjille ja kun edellinen käyttäjä katkaisee yhteytensä, voidaan ip luovuttaa seuraavalle nettiin tulevalle.)
No tietenkin on IP. mullakin oli enne motu ja IP se siinä tietnki on
xDSL IP:t (ADSL ainaki, enpä tiedä SDSL tai VDSL tai muista) kuitenkin muuttuu jossei ole jotain dynaaminen ip -lisäpalvelua. Joissakin voi tosin tulla ehkä kaupan päälle, mutta ei ainakaan elisalla.
Kyllä mulla vaihtuu IP vaikka onkin kiinteä yhteys (kaapelimotu)
lainaus:
Jokainen modeemikäyttäjä saa palveluntarjoajaltansa vapaana olevan ip-numeron yhdistäessään koneensa nettiin. (Palveluntarjoajilla on siis tietty määrä ip-numeroita varattuna modeemikäyttäjille ja kun edellinen käyttäjä katkaisee yhteytensä, voidaan ip luovuttaa seuraavalle nettiin tulevalle.)
juuri näin, eli modeemilla on ip ja osa kiinteistä yhteyksistä toimii myös samaan tyyliin
Asia tuli harvinaisen selväksi. Kiitokset teille.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.