Tässä on pari kysymystä joihin olen jo jonkin aikaa yrittänyt saada vastausta mutta kun ei ole onnistanut.
1.Mitkä pictureboxin/imageboxin arvot ovat niitä x,y koordinaatti arvoja, että saisin liikuteltua niitä? En meinaan löytänyt kun kokeilin vaikka mitä vai onko siinä joku ihme kikka, jolla ne saa liikkuun?
2.Kuinka saa pictureboxin/imageboxin ignoroimaan jotain tiettyä väriä?(siis, että sitä ei piirrettäisi siihen imageen vaan siitä näkyisi tausta täysin läpi)
1.kysymys left ja top
2.kysymys tuota on kysytty sitten niin montakertaa. Käytä spriteä :D en nyt muuta keksi.xD
1. Jos noita boxeja liikuttelet, niin ne ovat left- ja top-ominaisuudet.
2. Varmaan parempikin konsti on olemassa mutta tuolla sprite-tekniikalla esimerkiksi. DirectX:llä ehkä paremmin.
Enkös jo vastannut tuohon vai eikö vastauskseni ollut tarpeeksi hyvä ;\
1. Picture1.left = X ja Picture1.top = Y
2. Pictureboxissa tuon onnistumiseksi pitää kikkailla BitBlt:llä (Lisätietoja vaikka sprite-oppaasta), Imagessa muistaakseni GIF-kuvissa läpinäkyvyys toimi, kunhan se on asetettu itse kuvaan.
Edit: Näköjään ehti tulla kolme vastausta tätä kirjoittaessani... :)
1.Jaa... katos ku on hämäävää. Luulin niitä jokski boxin koon määrittelemis jutuiks :)
2.Kyllä mää ton spriten tiesin, mutta ajattelin, että jos olis jokin hepompi tapa. Sprite kun tuntuu olevan mulle niin kovin hankala sisäistää.
Kiitos kumminkin.
edit: kappas... kylläpäs niitä vastauksia nyt sitten tuli oikein roppakaupalla(näin pienessä ajassa). taidan näin aluksi kokeilaa tota gif kuva tekniikkaa.
lainaus:
Imagessa muistaakseni GIF-kuvissa läpinäkyvyys toimi, kunhan se on asetettu itse kuvaan.
Miten se sitten asetetaan siihen kuvaan?
Käytössäni on PSP7
File -> Export -> GIF Optimizer
Joo nyt toimii, kiitos.
sanokaas helppo picture1 ja picture2 törmäys moottorin koodi. kun pic1 törmää pic2:hteen niin pic1 pysähtyy.
https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/
Katteleppa tuosta.
olisiko mitään helpompaa keinoa?
kenties?
if picture1.left + 10 = picture2.left then goto pysähtyminen
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.