Tervehdys!
Kyseessä vb6 ja Access 2000
Minulla on tietokanta, jossa on useita taulukoita (29). Näistä taulukoista valitaan kaksi, minulla on jo koodi joka valitsee oikeat kaksi taulukkoa. Haluaisin näiden kahden taulukon arvoista kuvaajat.
Minulla on valmiina demo, joka tekee juuri sellaisen kuvaajan, jonka tarvitsen. Ongelmana on kuitenkin se, että tämä demo tekee kuvaajan tietokannan rivillä olevista arvoista kun minun tietokannassa arvot ovat sarakkeissa.
Minulta ei oikein koodi taivu, joten ajattelin, että olisiko mahdollista tehdä minuun tietokantaani uusi taulukko, jossa olisi kahden tarvitsemani taulukon sarakkeiden arvot kahdella eri rivillä.
Minun tietokantani taulukoiden ensimmäinen sarake on jokaisessa taulukossa sama. Taulukoiden toisen sarakkeen arvot vaihtelevat, mutta rivimäärä on kuitenkin sama.
Ymmärsikö kukaan? Voin tarkentaa kun tarvetta tulee...
Tässä alkaa tulla pientä paniikkia.
No jos ymmärsin oikein tämä voi auttaa. Jos taulukot ovat esim kk_kulut, kk_tulot, kk_kuukausi ja kaikissa on ensimmäisenä sarakkeena kuukauden numero ja kahdessa ekassa toisena on luku ja kolmannessa kuukauden nimi pitäisi toimia vaikka näin
SELECT kk_kuukausi.kk_nimi, kk_kulut.kk_kulu, kk_tulot.kk_tulo
FROM (kk_kulut INNER JOIN kk_kuukausi ON kk_kulut.kk = kk_kuukausi.kk)
INNER JOIN kk_tulot ON kk_kulut.kk = kk_tulot.kk;
Tuloksia voit rajata sitten where -ehdolla, esim
where kk_kuukausi.kk=1
ja saat tammikuun luvut samalla rivillä
Taisit ymmärtää oikein. Pitää testata tuota kun pääsen töistä kotiin.
Minun taulukoiden nimet ovat 'Combination 1' - 'Combination 29'. Jokaisessa taulukossa on kaksi saraketta, ensimmäisen nimi on 'Distance' ja toisen nimi on 'Bend'. 'Distance' on jokaisessa taulukossa sama, kun taas sarakkeen 'Bend' arvot vaihtelevat.
Tarvitsen uuden taulukon, jossa sarakkeiden "otsikkoina" on vanhan taulukon sarakkeen 'Distance' arvot. Ensimmäiselle riville tulisi toisesta vanhasta taulukosta sarakkeen 'Bend' arvot, ja toiselle riville toisen valitun taulukon sarakkeen 'Bend' arvot.
Ratkaisu olisi täydellinen jos uuden taulukon molemmilla riveillä olisi ensimmäisessä sarakkeessa sen taulukon nimi, jonka arvot rivillä ovat. Taisi mennä sekavaksi.
Esim:
________________|1|2|3|4|5|...otsikoissa Distance arvot
------------------------------------------------------------
|Combination_3__|3|5|6|8|9|...riveillä taulukon nimi ja Bend
|Combination_17_|1|2|4|6|8|...taulukon nimi ja Bend arvot
Onnistuisko tällainen?
-Knappe-
"Tarvitsen uuden taulukon, jossa sarakkeiden "otsikkoina" on vanhan taulukon sarakkeen 'Distance' arvot. " ??? Miksi taulun sarakkeen nimen on muodostuttava sisällöstä ? Onkohan tässä nyt joku ajatusvirhe ?
Oliskohan helpompi tehdä vain yksi taulu, jossa olisi nämä sarakkeet, esim :
combination_name distance blend ------------------------------------------ Combination_3 |1|2|3|4|5| |3|5|6|8|9| Combination_17 |1|2|3|4|5| |1|2|4|6|8|
Jos laitat combination_name :n primary keyksi voi olla vain 1 rivi / combinaatio. Tai jos tarvit useita rivejä / combinaatio, teet tarvittavan uuden sarakkeen ja laitat sen primary keyksi yhdessä combination_namen kanssa.
Tarkoitus olisi saada tietyn distance-arvon alle kahden Combinationin vastaavat arvot. Tämä on siksi, että demo jota ajattelin käyttää hyödyksi käyttää sarakkeiden otsikoita kuvaajan x-akselilla.
Minun pitäisi saada distance-arvot x-akselille ja bend-arvoista kuvaajat. Luultavasti onnistuisi myös siten, että distance arvot olisivat ekalla rivillä ja bend arvot seuraavilla. Itse en kuitenkaan osaa demon koodia muokata. Kaikkein helpointahan olisi jos osaisi muuttaa demon koodia siten, että se ottaisi arvot taulukoiden sarakkeista, eikä riveltä. Luuletko, että osaisit muokata koodia, jos lähteän demon sinulle?
-Knappe-
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.