Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: Sprite

Sivun loppuun

setä [22.01.2004 22:52:28]

#

Yritin tuota Sprite-tekniikkaa käyttää noihin planeettoihin. Antin VB-esimerkissä Invert toimii, mutta mun esimerkissä kääntää värit nurin. Missä mättää?
Edit. Ääh ei mitään, vanha meni halpaan. Meni noi taustat juuri väärin päin.

setä [22.01.2004 23:41:40]

#

On hidas kuin etana ja suttua tulee. Onko tohon spritetekniikkaan joku parempi ja nopeampi keino?

T.M. [22.01.2004 23:59:11]

#

No eikös ne pallukat voi piirtää ihan vaan niillä pallukoiden piirtofunktioilla? :)
Kuvien piirto se vasta hidastaa...

Antti Laaksonen [23.01.2004 16:44:10]

#

Tämäntapaisessa ohjelmassa kannattaa varmaan piirtää ympyrät Circle-käskyllä formin ulkopuoliseen PictureBoxiin ja kopioida sitten koko kuva kerralla BitBlt-funktion avulla näkyviin formille. Tämä estää vilkkumisen. Ympyröiden piirtäminen ja pyyhkiminen on kylläkin hankalampaa kuin Shape-kontrolleiden käyttäminen.

setä [23.01.2004 17:47:01]

#

Hitaampaa ainakin. Onkohan DirectX:stä apua ja mahtaako sen käyttö tässä onnistua. Sitä tässä olen nyt tutkiskellut.

killerfox [23.01.2004 18:25:30]

#

Kyllä DirectX ainakin nopeuttaa ympyröiden piirtoa, jos sen osaa tehdä oikein, mutta se on aika monimutkaista.

setä [23.01.2004 19:13:47]

#

Blazen DirectX-opasta oon tutkaillut mutta mitään kokemusta ei näistä ole. Kyllä mulle vinkit kelpais!

setä [24.01.2004 17:50:42]

#

Ei tuo Sprite loppujen lopuksi niin hidas olekkaan. Viilasin hieman koodia ja se nopeutui kummasti. Lisäksi huomasin vallan oudon ilmiön. Kypsyessään ohjelma nopeutui itsekseen lähes samaan nopeuteen Shape-objektien kanssa. Tai sitten mun masina oikkuilee.

setä [26.01.2004 20:29:20]

#

Pomppivat planeetat on nyt päivitetty ja sprite-tekniikka pelaa hienosti. Mukana on myös ajastin, jolloin prosessorin kuormitus on huomattavasti vähäisempää.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta