Yritin tuota Sprite-tekniikkaa käyttää noihin planeettoihin. Antin VB-esimerkissä Invert toimii, mutta mun esimerkissä kääntää värit nurin. Missä mättää?
Edit. Ääh ei mitään, vanha meni halpaan. Meni noi taustat juuri väärin päin.
On hidas kuin etana ja suttua tulee. Onko tohon spritetekniikkaan joku parempi ja nopeampi keino?
No eikös ne pallukat voi piirtää ihan vaan niillä pallukoiden piirtofunktioilla? :)
Kuvien piirto se vasta hidastaa...
Tämäntapaisessa ohjelmassa kannattaa varmaan piirtää ympyrät Circle-käskyllä formin ulkopuoliseen PictureBoxiin ja kopioida sitten koko kuva kerralla BitBlt-funktion avulla näkyviin formille. Tämä estää vilkkumisen. Ympyröiden piirtäminen ja pyyhkiminen on kylläkin hankalampaa kuin Shape-kontrolleiden käyttäminen.
Hitaampaa ainakin. Onkohan DirectX:stä apua ja mahtaako sen käyttö tässä onnistua. Sitä tässä olen nyt tutkiskellut.
Kyllä DirectX ainakin nopeuttaa ympyröiden piirtoa, jos sen osaa tehdä oikein, mutta se on aika monimutkaista.
Blazen DirectX-opasta oon tutkaillut mutta mitään kokemusta ei näistä ole. Kyllä mulle vinkit kelpais!
Ei tuo Sprite loppujen lopuksi niin hidas olekkaan. Viilasin hieman koodia ja se nopeutui kummasti. Lisäksi huomasin vallan oudon ilmiön. Kypsyessään ohjelma nopeutui itsekseen lähes samaan nopeuteen Shape-objektien kanssa. Tai sitten mun masina oikkuilee.
Pomppivat planeetat on nyt päivitetty ja sprite-tekniikka pelaa hienosti. Mukana on myös ajastin, jolloin prosessorin kuormitus on huomattavasti vähäisempää.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.