Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Koodia sivuille

Hico-Hatiac [16.01.2004 22:46:08]

#

Miten saisin sillein, että jos kirjotan sivuille koodin, ni se näkys koodina?? Eli sama laine ku ohjelmointiputkan koodivinkit...

T.M. [16.01.2004 22:50:55]

#

Tuotanoin... eikös sinut pitänyt bänniä? Tai siis, ainakaan minä en ota enää sinua vakavasti. Suosittelen nimen vaihtoa.

https://www.ohjelmointiputka.net/koodivinkit/24139-php-sisäänkirjautuminen-2.0

antsa [16.01.2004 22:51:25]

#

No pistät vaikka että

EDIT: Tajusinkin ehkä väärin. Näin saat vaikka HTML-koodin listattua mutta et PHP:tä.

$taulu = file("tiedosto");
   $taulu = str_replace("<", "&lt;", $taulu);
   $taulu = str_replace(">", "&gt;", $taulu);

for ($i=0;$i<count($taulu);$i++) { echo $taulu[$i]; }

---

Sensijaan PHP:n näyttämiseen voit käyttää highlight_file()-funktiota, katso lisää PHP:n manuaalista: https://www.php.net/manual/fi/function.highlight-file.php

Hico-Hatiac [16.01.2004 23:51:29]

#

Juu pyydän anteeksi, sitä juttua.

Hico-Hatiac [16.01.2004 23:55:17]

#

Ja lupaan, että ei tule toistumaan enään ikinä.

Antti Laaksonen [17.01.2004 00:08:56]

#

PHP-koodin värittäminen on helppoa, kuten antsa kertoikin, mutta muut väritykset joutuu koodaamaan kokonaan itse.

Tässä hieman vihjeitä: Kannattaa käydä läpi koodissa olevat merkit yksi kerrallaan ja kopioida ne toiseen merkkijonoon. Tutkittujen merkkien perusteella väliin voi sitten laittaa HTML-tageja, jotka aiheuttavat värinmuutoksen. Esimerkiksi jos C-koodissa on peräkkäin merkit / ja * ja kommenttia ei ole aloitettu aikaisemmin, lisätään uuteen merkkijonoon vaikkapa <span class="kommentti"> (CSS-määritys täytyy tietysti olla olemassa). Jos taas peräkkäin ovat merkit * ja / ja kommentti on aloitettu, lisätään merkkijonoon </span>.

Hico-Hatiac [17.01.2004 11:15:39]

#

Juu... Olen aloittelija, enkä oikeastaan tajunnut paljoa tuosta =)

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta