Mikä on paras (nopein, helpoin, 3dkortit tukee) tapa piirtää tavaraa näytölle?
DirectX
OpenGL
Allegro (eikös tämä ole joku kirjasto jolla voisi? Olen aloittelija c++ssassa enkä ole tutustunut kyseiseen)
Entä onko muita tapoja?
Suosittelen directx:sän valitsemista.
se kirjoitetaan "directx:n valitsemista" opetelkaa nyt hyvät ihmiset kirjoittamaan. ja opengl on siitä kiva että eikös se toimi linuxissakin. directx on mikkisoftan.
Kannattaa valita käyttöympäristön mukaan. Jos otat DirectX:n, ohjelma ei tunnetusti pyörähdä linux-ympäristössä. Jos teet peliä, jonka haluat kääntyvän helposti myös linux/unix ympäristöön, valitse OPenGL. Muuten suosittelen DirectX:ää.
Jos ihan 3D -grafiikkaa aiot tehdä, niin Allegro kannattaa jättää pois (ellet softarendaajaa meinaa koodata.) Allegro ja SDL on kyllä ihan hyviä ja helppoja vaihtoehtoja 2D-grafiikan piirtämiseen. DirectX ja OpenGL sitten "kunnolliseen" rautakiihdytettyyn 3D -grafiikkaan. Mä käyttäisin OpenGL:ää, mutta voit toki DirectX:ää käyttää jos vain ja ainoastaan Windowsin alla koodailet.
ite tukisin OGLää, mutta DX on helpompi ja mahdollisesti nopeampi Wintoosassa
mut OGL toimii myös muilla plätformeilla
Hyvä. Juuri opengl:llää alan opiskella
Allegroon on saatavilla AllegroGL -kirjasto, jolla saa OpenGL:n toimimaan lähes saumattomasti Allegron kanssa. Joten voit käyttää OpenGL:ää ja samalla hyödyntää myös Allegron toimintoja. Allegrokin portattavissa monille alustoille.
Minäkin suosittelisin tuota DirectX:ää.
En kyllä allekirjoita DX:n helpoutta verrattuna OpenGL:ään, tosin D3DX on kyllä suurelta osin helpottamassa aloittelijan hommaa nykyisin.
Melkein veikkaan että alkuun on helpoin päästä OpenGL:llä ja vaikka NeHen tutoriaaleilla: http://nehe.gamedev.net
SDL on kanssa kiva:
Ja porttautuu biljardille järjestelmälle.
Ja sisältää jonkunlaiset OGL-rajapinnan (itse joskus testailin)
lainaus: