Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: C++: Mikä on paras?

Sivun loppuun

Meitsi [12.01.2004 15:52:58]

#

Mikä on paras (nopein, helpoin, 3dkortit tukee) tapa piirtää tavaraa näytölle?
DirectX
OpenGL
Allegro (eikös tämä ole joku kirjasto jolla voisi? Olen aloittelija c++ssassa enkä ole tutustunut kyseiseen)
Entä onko muita tapoja?

remontti-reiska [12.01.2004 16:28:22]

#

Suosittelen directx:sän valitsemista.

sooda [12.01.2004 16:32:07]

#

se kirjoitetaan "directx:n valitsemista" opetelkaa nyt hyvät ihmiset kirjoittamaan. ja opengl on siitä kiva että eikös se toimi linuxissakin. directx on mikkisoftan.

sqwiik [12.01.2004 18:22:22]

#

Kannattaa valita käyttöympäristön mukaan. Jos otat DirectX:n, ohjelma ei tunnetusti pyörähdä linux-ympäristössä. Jos teet peliä, jonka haluat kääntyvän helposti myös linux/unix ympäristöön, valitse OPenGL. Muuten suosittelen DirectX:ää.

tomaattigeeni [12.01.2004 20:03:45]

#

Jos ihan 3D -grafiikkaa aiot tehdä, niin Allegro kannattaa jättää pois (ellet softarendaajaa meinaa koodata.) Allegro ja SDL on kyllä ihan hyviä ja helppoja vaihtoehtoja 2D-grafiikan piirtämiseen. DirectX ja OpenGL sitten "kunnolliseen" rautakiihdytettyyn 3D -grafiikkaan. Mä käyttäisin OpenGL:ää, mutta voit toki DirectX:ää käyttää jos vain ja ainoastaan Windowsin alla koodailet.

bob [12.01.2004 22:07:12]

#

ite tukisin OGLää, mutta DX on helpompi ja mahdollisesti nopeampi Wintoosassa
mut OGL toimii myös muilla plätformeilla

Meitsi [13.01.2004 11:21:12]

#

Hyvä. Juuri opengl:llää alan opiskella

arachnoid [20.01.2004 08:22:02]

#

Allegroon on saatavilla AllegroGL -kirjasto, jolla saa OpenGL:n toimimaan lähes saumattomasti Allegron kanssa. Joten voit käyttää OpenGL:ää ja samalla hyödyntää myös Allegron toimintoja. Allegrokin portattavissa monille alustoille.

AK [20.01.2004 20:21:00]

#

Minäkin suosittelisin tuota DirectX:ää.

thefox [27.01.2004 09:21:49]

#

En kyllä allekirjoita DX:n helpoutta verrattuna OpenGL:ään, tosin D3DX on kyllä suurelta osin helpottamassa aloittelijan hommaa nykyisin.

Melkein veikkaan että alkuun on helpoin päästä OpenGL:llä ja vaikka NeHen tutoriaaleilla: http://nehe.gamedev.net

visy [27.01.2004 11:54:13]

#

SDL on kanssa kiva:

http://www.libsdl.org

Ja porttautuu biljardille järjestelmälle.
Ja sisältää jonkunlaiset OGL-rajapinnan (itse joskus testailin)

remontti-reiska [27.01.2004 20:30:40]

#

lainaus:

se kirjoitetaan "directx:n valitsemista" opetelkaa nyt hyvät ihmiset kirjoittamaan. ja opengl on siitä kiva että eikös se toimi linuxissakin. directx on mikkisoftan.

No voi anteeksi. Mitä väliä onko se mikkisoftan vai ei. Kunhan se piirtää.


Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta