Mikä on paras (nopein, helpoin, 3dkortit tukee) tapa piirtää tavaraa näytölle?
DirectX
OpenGL
Allegro (eikös tämä ole joku kirjasto jolla voisi? Olen aloittelija c++ssassa enkä ole tutustunut kyseiseen)
Entä onko muita tapoja?
Suosittelen directx:sän valitsemista.
se kirjoitetaan "directx:n valitsemista" opetelkaa nyt hyvät ihmiset kirjoittamaan. ja opengl on siitä kiva että eikös se toimi linuxissakin. directx on mikkisoftan.
Kannattaa valita käyttöympäristön mukaan. Jos otat DirectX:n, ohjelma ei tunnetusti pyörähdä linux-ympäristössä. Jos teet peliä, jonka haluat kääntyvän helposti myös linux/unix ympäristöön, valitse OPenGL. Muuten suosittelen DirectX:ää.
Jos ihan 3D -grafiikkaa aiot tehdä, niin Allegro kannattaa jättää pois (ellet softarendaajaa meinaa koodata.) Allegro ja SDL on kyllä ihan hyviä ja helppoja vaihtoehtoja 2D-grafiikan piirtämiseen. DirectX ja OpenGL sitten "kunnolliseen" rautakiihdytettyyn 3D -grafiikkaan. Mä käyttäisin OpenGL:ää, mutta voit toki DirectX:ää käyttää jos vain ja ainoastaan Windowsin alla koodailet.
ite tukisin OGLää, mutta DX on helpompi ja mahdollisesti nopeampi Wintoosassa
mut OGL toimii myös muilla plätformeilla
Hyvä. Juuri opengl:llää alan opiskella
Allegroon on saatavilla AllegroGL -kirjasto, jolla saa OpenGL:n toimimaan lähes saumattomasti Allegron kanssa. Joten voit käyttää OpenGL:ää ja samalla hyödyntää myös Allegron toimintoja. Allegrokin portattavissa monille alustoille.
Minäkin suosittelisin tuota DirectX:ää.
En kyllä allekirjoita DX:n helpoutta verrattuna OpenGL:ään, tosin D3DX on kyllä suurelta osin helpottamassa aloittelijan hommaa nykyisin.
Melkein veikkaan että alkuun on helpoin päästä OpenGL:llä ja vaikka NeHen tutoriaaleilla: http://nehe.gamedev.net
SDL on kanssa kiva:
Ja porttautuu biljardille järjestelmälle.
Ja sisältää jonkunlaiset OGL-rajapinnan (itse joskus testailin)
lainaus:
se kirjoitetaan "directx:n valitsemista" opetelkaa nyt hyvät ihmiset kirjoittamaan. ja opengl on siitä kiva että eikös se toimi linuxissakin. directx on mikkisoftan.
No voi anteeksi. Mitä väliä onko se mikkisoftan vai ei. Kunhan se piirtää.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.