Rakentelin laadunseuranta-ohjelman, joka esittää reaaliaikaisesti kuvaajaa saamistaan arvoista ja tallentaa ne Access-tietokantaan myöhempää käyttöä varten. Kaikki hyvin tähän asti...
Ongelmat ilmenee siinä vaiheessa kun ohjelmaa pitäisi käyttää tietokoneissa, joissa ei ole Mikkisoftan Accessia. Tietokantaan on lukuoikeudet, mutta sinne ei pysty kirjoittamaan. Tietokantaan liityn ODBC:n kautta, jota taas komennan VB 6:n Data Environmentilla, eli VB:n "normaali" Data Project.
Eli kysymys kuuluu, että mitä pitäisi lisätä asennuspakettiin mukaan, että homman saisi toimimaan?
Hmms.... Kait itse tietokannan oikeuksissa on annettu lupa kirjoittaa.. eli täppä pois kohdasta "Read only"?
Ainakin mikäli CDllä kopioi tietokantaa, on mahdollista että siihen menee omineen tuo read only päälle...
Jos voit lukea niin luulisi olevan tarvittavat hommat mukana.. lähinnä riittää kait Jet-moottori. Tosin sekin kait on uusissa koneissa ja valmiina.. Kerroppa ongelmista tarkemmin, ja tarkista ensin tuo kirjoitusoikeus ihan siitä mdb-filusta..
Olen huomannut tuon tarkistaa, eli pitäisi olla oikeudet kirjoittaa.
Kun olen ongelmaani tutkinut, niin kirjoitusoikeudet tulee sen jälkeen kun koneella on käyttänyt Accessia. Eli asentanut koneeseen ja heti perään pois, niin kirjoittelu onnistuu sen jälkeen ilman mitään ongelmia.
Hmmms.. Mitähän virhettä ohjelma antaa, eli miten ilmenee ettei voi kirjoittaa?
Teetkö ohjelmastasi jakelupaketin, vai yritätkö ajaa pelkkää exeä?
En tiedä tarkkaan mitä pitää paketin mukana olla, tähän asti on ohjelmat toiminut laittamalla vain jet mukaan.. Mutta kuten sanoin, tulisi jetin(ja muiden tarpeellisten) kait löytyä ainakin XP/2000 koneista jo entuudestaan.
Mihin koneeseen olet ohjelmaasi asentamassa?
Run-Time Error 3219 kirjoitustilanteessa.
Jakelupaketti johon tulee mukana MDAC-TYP ellei sitä erikseen sieltä pois ota...
Ohjelmaa on asenneltu eNTeestä eteenpäin, eli NT/2k/XP, mutta ei ole toiminut missään, ellei Accessia koneessa ole/ole ollut.
Ainakin ADOlla ei ole tarvinnut olla eikä tarvitse olla Access -ohjelmaa asennettuna jotta voisi kirjoittaa/lukea tietokantaan.
Johtunee varmaankin tuosta ODCB-yhteydestä... jos mahdollisuus käyttää vaikkapa jetdirect ajuria versiolla 4.* niin homma "voisi" toimia paremmin. Ehkä
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.