Minulla on tekstin kääntöohjelma. Siinä on virhe muta en älyä mikä se vois olla.
Tämä tarttee 2 text boxsia (txtKaannettava, txtKaannettu) sekä Kääntö napin (cmdKäännä)
Ja koodi:
Private Sub cmdKäännä_Click() Dim kaannettava As String Dim kaannettu As String Dim alusta As String Dim lopusta As String Dim kirjain As String 'Paljon dimmejä 8| kaannettava = txtKaannettava.Text lopusta = kaannettava For i = 0 To Len(kaannettava) kirjain = Mid(kaannettava, alusta, alusta + 1) kaannettu = Mid(kaannettu, lopusta - 1, lopusta) alusta = alusta + 1 lopusta = lopusta + 1 Next txtKaannettu.Text = kaannettu End Sub
Tekstin kääntäminen tapahtuu esim. näin:
Dim teksti As String, kaannetty As String Dim i As Integer 'huom! kokonaislukutyyppi teksti = "esimerkki" 'käydään jokainen merkkijonon kirjain läpi For i = 1 To Len(teksti) 'lisätään kirjain uuden merkkijonon alkuun kaannetty = Mid(teksti, i, 1) & kaannetty Next MsgBox kaannetty
Tai Visual Basicin kuutosversiossa näin:
Dim teksti As String, kaannetty As String teksti = "esimerkki" kaannetty = StrReverse(teksti) MsgBox kaannetty
Jotenkin muistin että joku reverse hommase oli jolla tekstin saa nurinpäin... Kiitos vinkistä (taas) Antti. ja Hyvää uuttavuotta ohjelmointiputkaan ;)
Tämä muistuttaa hieman omaa ongelmaani. Kaikki on muuten hyvä, mutta tämä kääntää vain kirjaimet kerrallaan numeroiksi
If Text1.Text = "a" Then Text2.Text = Text2.Text + "1" End If If Text1.Text = "b" Then Text2.Text = Text2.Text + "2" End If If Text1.Text = "c" Then Text2.Text = Text2.Text + "3" End If
mikä vikana?
Kerropa hieman tarkemmin ongelmastasi, mitä ohjelman on tarkoitus tehdä?
o.k.... Minulla on kaksi laatikkoa. kun kirjoitan toiseen a niin 2 seen pitäisi tulla 1 ja kun kirjoitan heti jälkeen b niin kakkoseen pitäisi tulla 1 SEN jälkeen 2.
Haluat siis, että kirjaimet korvautuvat aakkosjärjestyksen mukaisin numeroin.
Private Sub Text1_Change Text2 = "" For I = 1 to Len(Text1) Text2 = Text2 + Cstr(Asc(Mid(Text1, I, 1))-96) next End Sub
Tämä toimii noilla pikkukirjaimilla
ei vaan että kun painan aata tulee toiseen tekstikenttään vaikka aapo yhdistelmä
laitappa näin mitä haluat
Text1 Text2 a 1 b 2 c 3 ab 12 aata aapo
En minä ainakaan tiedä vielä mitä tarkoitat
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.