Haluaisiko joku ohjelmointiputkan jäsenistä alkaa tekemään peliä kannsani?(rooli/seikkailu peliä)
Tai jotkun??
Joo! Millä kielellä?
Jos jaksat kirjottaa, ja on mielikuvitusta, niin voihan sitä roolipeliä koittaa tehdä, mut sanonpahan vaan, et tulee kestään kauan sen tekeminen hyväksi.
pistä lisäinformaatiooo
lainaus:
Joo! Millä kielellä?
vb:llä
ja en ole kyllä itse mikään paras ohjelmoimaan mutta osaan minäkin jotain tehdä,joten tekisin itse mieluiten juonta ja grafikaa,lähetäkää mitä te tekisitte miluiten
----------------------------------------------
Ja minkä lainen pelistä tulisi: sen minun milestä pitäisi päätää kaikki ketkä tähän projektiin tulevat.(siis sen jälkeen kun kaikki ketkä haluavat tätä peli tulla tekemään)
Mutta minun mieli piteeni oisi että tämä peli sijoituis keski ajan puolelle
--------------------------------------------------
Kaikki jotka ovat kiinostuneet tekemään tätä peli pyytäisin lähetämään sähköpostia osoiteeseen: puolivali@luukku.com
Yhdys sanat kuntoon :D. keski aika, mieli piteeni :). Lähetin sinulle sähköpostia ja haluan alkaa tehä sitä pelii :D.
Keskiaika kuulostaisi hyvältä.. Voin tulla vaikkapa testaamaan ja korjaamaan kirjoitusvirheitä, jos sellaisia henkilöitä tarvitsette :)
Samaten, kirjoitusvirheitten metsästämisessä voin olla mukana. Niitä varmaan tulee :D
Joo keskiaika käy.
Ilman muuta keskiaika käy.
Jee, keskiaikaan sijottuva roolipeli saa munt aina innostumaan. Se on just sopivan kliseinen. :) Harmi, etten ehkä välttämättä osaa niin hyvin VB:tä :(
Tekemällä oppii! :)
rndprogy: Eihän sinun tarvitse ohjelmoijaksi tuohon projektiin ruveta. mene vaikka graafikoksi taikka tarinan kehitteliäksi. Minä ainakin aion olla pelkkä ohjelmoija ja sitäpaitsi osaan hyvin visual basiccia, en kokonaan, mutta kuka sitä osaisi kokonaan taikka osaahan sen joku :D. Tee Tuukka IRC kanava, jonne kaikki menevät keskustelemaan projektista. Voitaisi jo alottaa!!!!!!! Tuukka sano mitä pitää tehdä! Minä ainakin olen valmis huomenna tekemään sitä.
Kyllä varmaan ne mikkisoftan pellet ketkä on vb:n kehittänyt osaa vb:tä aika hyvin... :D
lainaus:
rndprogy: Eihän sinun tarvitse ohjelmoijaksi tuohon projektiin ruveta. mene vaikka graafikoksi taikka tarinan kehitteliäksi. Minä ainakin aion olla pelkkä ohjelmoija ja sitäpaitsi osaan hyvin visual basiccia, en kokonaan, mutta kuka sitä osaisi kokonaan taikka osaahan sen joku :D. Tee Tuukka IRC kanava, jonne kaikki menevät keskustelemaan projektista. Voitaisi jo alottaa!!!!!!! Tuukka sano mitä pitää tehdä! Minä ainakin olen valmis huomenna tekemään sitä.
En ikävä kyllä osaa tehdä IRC kanavaa.
Sooda olen humanut että vastaa melkein kaikiin kysymyksiini joten pyytäisin sinu tulemaan tekemään peliä joten sopiiko se???
Mä voisin olla graafikko jos sopii.
No ei sitä tartte tehdä. Pitää valita vaan tyhjä kanava esim. #puoliväli. Eiköhän tuo ole tarpeeksi hyvä. Tuonne mennään kaikki!
Sopii rndprogy
mutta oikeastaan en edes tidä tarkemin mikä on IRC kanavaa.
(kolme jäsentä liitynyt tämän pelin tekemiseen +minä itse)
rndprogy mikä on sähkö posti osoiteesi??
No mene #puoliväli kanavalle vaikka http://chat.ircnet.org/ tuolta.
Nickname == oma nikkisi
Channel == #puoliväli
Format == älä vaihda jos et halua
ja sitten Login ja oottele.
edit: aika tiheeseen tahtiin tulee viestejä :D
Näkyy profiilista! no sanon sen tässäkin eli: Tuo_os@surfeu.fi
JA mitäs mä tuolla nyt teen kun oon sisällä???
JA mitäs mä tuolla nyt teen kun oon sisällä???
rndprogy tuu sääkin tänne.eli
tähän osoiteeseen ja lö nää siihen:
No mene #puoliväli kanavalle vaikka http://chat.ircnet.org/ tuolta.
Nickname == oma nikkisi
Channel == #puoliväli
lainaus:
Sooda olen humanut että vastaa melkein kaikiin kysymyksiini joten pyytäisin sinu tulemaan tekemään peliä joten sopiiko se???
huomannut eikä humanut. Ja mulla ei ole irkkiä koska en saa käyttää konetta niin paljoa että sen käyttäminen olisi järkevää. Nytkin mun pitäisi tehdä yhtä äikän projektia enkä saisi kirjoittaa tähän :D nii ja mulla ei todellakaan ole aikaa tehdä mitään muita projekteja mitä nyt. Sori. Kyllä muuten tulisin mukaan mielellään mutta aika ei vaan yksinkertaisesti riitä. :(
tuukka_91:
Kirjotteleppas hieman paremmin. Nuo kirjotusvirheet iskevät silmään.
ok sooda
lainaus:
tuukka_91:
Kirjotteleppas hieman paremmin. Nuo kirjotusvirheet iskevät silmään.
selvä se moneltako tulet huomenna netiin jos aloitetaisi projekti silloin täydellisesti???
joop. No mä ainakin tulen melkein heti kuin koulu loppuu eli 13:00, mutta matkassa kestää eli mä tulen irkkiin n. 13:50 ehkä, mutta ei kannata alkaa hätäilee jos en tuu sillon.
Ok ja mää tun nettiin samoihin aikohin,huomenna kaikki ketkä ovat tuleet tekemään peliä toivon että hekin tulisivat samoihin aikohin (ei haitaa vaikka ei tule mutta milelään tulisite) eli silloin työt ajetaan halki eli pelin tekeminen alkaa!!!
Huomenna alkaa sitten skulaamaan :D. Jaahuu!!
Sori mutta oon amiksessa pääsen vast varttia vaille neljä. ja oon kotona kymmentä vaille neljä. Toivottavasti ootte ircissä myös silloin.
No kyllä varmaan. Yritän muistaa sanoo myös tuukalle siellä irkissä. Vielä hunajavohveli voisi jotakin ilmottaa onko tuolloin ircissä vaiko ei.
Huomenna en oikein pääse, kun oon koko päivän poissa kotikunnasta. Pistäkää sähköpostilla ilmoitusta koska pitäis tulla seuraavan kerran. Niin ja sitten, voin tehdä peliin kuvia 3d-mallinnusohjelmalla, jos joku tietää Brycen...? Mulla on siitä vitos-versio ja oon käyttäny jo niin kauan että sillä syntyy vaikka mitä. Renderöintiin vaan kuluu joskus aikaa hemmetisti, kun on tällainen 600Mhz etanakone.
lainaus:
Huomenna en oikein pääse, kun oon koko päivän poissa kotikunnasta. Pistäkää sähköpostilla ilmoitusta koska pitäis tulla seuraavan kerran. Niin ja sitten, voin tehdä peliin kuvia 3d-mallinnusohjelmalla, jos joku tietää Brycen...? Mulla on siitä vitos-versio ja oon käyttäny jo niin kauan että sillä syntyy vaikka mitä. Renderöintiin vaan kuluu joskus aikaa hemmetisti, kun on tällainen 600Mhz etanakone.
'
en tunne ohjelmaa, mutta voiko sitä käyttää lähiverkon yli monella koneella?
Ööö... ei kai.
Minä voisin alkaa kans tekemään, oon aika kauan ohjelmoinut VB:llä, mutta toi grafiikan piirto PictureBoxsiin vähän hämennyttää (BiltBlt(Menikö oikein?)) ^~^
EDIT: typöjä :)
Zalamander: tuu tänään #puoliväli kanavalle joka sijaitsee IRCnetissä.
keskiaikaisia roolipelejä olen suunnitellut (mutten toteuttanuta ainakaan loppuun asti) jo monta vuotta joten jos vain mukaan pääsee niin voisin tulla suunnittelu puolelle eli suunnittelemaan peliä ja/tai juonta.
http://www.blender.org <- tehkää tolla ne tulevat pelinne :-)
Perkeleen monimutkainen ohjelma vain...
Mainitsinkin just ircissä, että käytän tota. mutten osaa käyttää.
Tulkaa #puoliväli kanavalle kaikki halukkaat.
lainaus:
lainaus:
en tunne ohjelmaa, mutta voiko sitä käyttää lähiverkon yli monella koneella?
siis sillälaila että lähiverkossa renderöintiurakka jaetaan monelle eri koneelle missä on sama ohjelma ja niin urakka nopeutuu kun kukin kone tekee osan työstä (renderöintifarmi)
Huomenna siis 12-15 välillä pitäs olla aika mukavasti porukkaa. Sillai ainakin on sovittu.
lainaus:
siis sillälaila että lähiverkossa renderöintiurakka jaetaan monelle eri koneelle missä on sama ohjelma ja niin urakka nopeutuu kun kukin kone tekee osan työstä (renderöintifarmi)
Justiin, no saattaa siinä ehkä sellainen toiminto olla, pitää katsoa.
hunajavohveli tuu sinne keskusteluun niin näät ulko grafika kuvia kohta
Nyt vaan porukkaa kanavalle. Kaikki kinnostuneet mukaan vaan... projekti lähti eilen käyntiin ja sain tehtyä tilepaketin. rndprogyllakin on muutama tile valmiina.
Eipä näkynyt paljoakaan tuolla. Mikä on seuraava aika tapaamiselle? Ohjelmoijia voisi tulla vielä lisää niin ei kaikkien tarvitse ihan hirveesti tartte tehdä. Mä teen subit zalamander jotain kenkku taitaa tehdä alkuvalikon ja lopputekstit tarvitsisimme vielä yhden koodaajan mukaan. Eli hopi hopi kanavalle ja äkkiä!
Nää mukana olevat tyypitkin voi olla hiukan edustavampia, olee minuutin kanavalla ja kattoo onko muita ja sit häipyy :P Mä taasen sain tehtyä pari tileä lisää, niin eiköhän se siitä. Ja seuraava tapaaminen huomennakin klo. 12-15, sopiiko?
Minulle sopii, siis kello 12 alkaen.. Minä tulen varmasti ennemminkin! (siinä 11-11.30)
No kohta kaikki on grafiikan tekijöitä. Mä teen grafiikkaa tuukka tekee grafiikkaa. ja kuka se yks oli. ja sitte hunajavohveli.
Se yks oli dustbin
No juonenvääntäjiä kyllä voisi olla. makeuu: tuu 20:00 #puoliväli kanavalle (IRCnet)
Miks toi ei tomi enään (ircnet siis puoliväli knava)
Joku hörhö on voinut bannia sut sieltä. Minkäslainen virheilmotus tulee?
Anna pieni vianmääritys, mitä, missä ja milloin
Minä voisin tulla juonenkehittelijäksi. Minä katsos osaan sen puuhan parhaiten:)
Tuun aina joskus vilkaisemaan irkkiin. Toivottavasti osaan käyttää koko ohjelmaa:D
Joka tapauksessa, jos minusta ei mitään kuulu, toimittakaa ohjeita minulle sähköpostiin os: samu.voutilainen@kolumbus.fi
lainaus:
Minä voisin tulla juonenkehittelijäksi. Minä katsos osaan sen puuhan parhaiten:)
Tuun aina joskus vilkaisemaan irkkiin. Toivottavasti osaan käyttää koko ohjelmaa:DJoka tapauksessa, jos minusta ei mitään kuulu, toimittakaa ohjeita minulle sähköpostiin os: samu.voutilainen@kolumbus.fi
Tule ihmeessä, mutta irkis jos joku potkasee, niin älä välitä, se on niillä tapana. joinit vaan takas
Dustbin: Älä nyt taas aloita tota! Graphic tuu #puoliväli kanavalle vielä tänään jos ehit tai sitten huomenna 11:30 tai myöhemmin/aiemmin.
Huomenna siis 12-15, tai jopa aamusta alkaen.
Tilanne on seuraava:
Paljon tilejä saatu valmiiksi. Moottoria vähän ja tarinaa ja nimikin kai päätetty. 3D-kuviakin jo valmiina.
P.S Huhutaan että peli lisätään putkan projekteihin.
P.P.S Tekijöitä on 7-10. Ei vielä varmuutta.
Esimerkkejä tileistä: http://koti.mbnet.fi/dustbin/tiles1/
Lisää tilejä: http://kotisivu.dnainternet.net/pepeos/32.htm
ja keskeneräinen huone: http://kotisivu.dnainternet.net/pepeos/esim.htm
edit: Tämän voisi jo pistää projekti sivulle ettei tarvitsisi täällä eistellä.
Projektin jutut ollaan lähetetty Laaksoselle ja toivottavasti se tulee sinne piakkoin.
Jos tulee...
Projekti muuten tällä hetkellä 17,275% valmis :)
Ja sit siihen tulee semmonen et kun pääsee pelin läpi niin pääsee tarkasteleen irkissä ottamiani lokeja kanavalta tyyliin behind the scenes.
Noista prosenteista ei ole mitään kummenpaa varmuutta, mutta ne ovat hyviä arvioita. Ilmoitus projektista on tosiaan annettu.
Ja kuten Dustbin mainitsikin, pelin valmistuttua julkaistaan kait myös irc-keskustelut, joita tekijät kävivät pelin suunnitelu/valmistus-vaiheessa.
IRC-keskustelujen lukemiseen tarvitaan salasana(tai jotain sinnepäin), jonka saa vain jos on pelannut pelin läpi ;)
Mitäs kiinnostavaa niissä irc-keskusteluissa sitten on? :P
Saa pelaajat nähdä mitä pelinteon yhteydessä on höpisty. Ei ne ehkä kiinnostakaan kun niitä ei vielä ole nähnyt.
Voin sanoa, että naurattaa sen jälkeen kun olet lukenut keskustelut vaikka niitä on kyllä n. 2 tuntia luettavaksi :D.
Joo, aika paljon lokia on jo tullu, noin 4 tunnin ajalta on puheet tallessa.
Ruin Baradin tilanne muuten on 17,361% valmis.
Ei ole, Poruka vain häipyy yheksältä ;) Ni ja se on IRCnetissä.
Joo onhan niitä tosiaan hauska lukea kun välillä keskustellaan/suunnitellaan, välillä odotetaan kun muut näyttelee toisille aikaansaannoksiaan, välillä ei tehdä mitään ja välillä puhutaan paskaa.
Ja se kyllä sitten naurattaa! Odottakaa innolla :D. Turha tulla sinne kattelee jos ei oo projektissa mukana.
"ja välillä puhutaan paskaa"
hah, toi on totta.
Muuten jos jotakuta kiinnostaa niin: http://koti.mbnet.fi/dustbin/ruin
zemppiä vaan pelin tekoon, intoo teil on ainaki =) edit: ja kaikenlaista taitoo tuntuu löytyvän myös ofkorse!
-mä en tiiä pelin teoista hölkäsen pölähystä, joten tumput suorina vaan lueskelen täs..
.. c++aa koittanu vääntää elikkäs soomeks: hikisesti väännelly osoittimia ja lajitteluja...hohhoijaa ;o
Toi maailmankartta on kyl tyylikäs, hyvä pojat :) http://koti.mbnet.fi/dustbin/ruin/Kartta.jpg
Mä saan kohta sen kontrollointihomman valmiiks. Älkää ruvetko tekee uutta versiota (saan just vb6sen)
Vieläkö mahtuu mukaan?
Saavuin vasta takaisin internetmaailman pariin pitkältä joululomalta. Voisin tulla mukaan koodaamaan, kunhan muut hoitelevat tilesettien piirtämiset ja itemien määritykset (kaikkein pitkäveteisintä hommaa).
Keskustelette siis #puoliväli:ssä ? En valitettavasti kykene osallistumaan keskusteluun noina aikona, opisto painaa kovasti päälle.
Muuttakaa ihmeessä noi sivuilla olevat kuvat JPG:ks tai jokskuks muuksi kuin BMP... kuka jaksaa ladata puolen megan kuvia jollain adsl:ää hitaammalla?
lainaus:
Vieläkö mahtuu mukaan?
Ilman muuta, vielä ei ole kun 10 mukana :P
Ilman muuta. Täällä tarttetaankin toista täysi-ikäistä henkilöa hieman huomauttelemaan paskapuheesta.
Selvä... millonkas sitten keskustellaan aiheesta? Tuukka_91 tai joku, viitsisittekö ilmoittaa sähköpostilla mitä on jo saatu aikaiseksi? Mitä puuttuu?
Ja koodarit, millä tavalla olette aloittaneet pelimoottorin? Hahmorakenteet, esinelistaukset ym. datarakenteet?
NYT , tuu heti
Sqwiik on nyt mukana projektissa, nettisivut päivitetty se mukaisesti.
lainaus:
Aika hyvällä mallilla koko projekti jotain 17.2xx%
siis 17,403.
Äsken muuten oli kaikki kasassa, ja tekstiä tulee, toivottavasti tulee ite peliäkin...
tuukka_91, kirjoittelen tässä esinekoodia + muuta.
Havaitsin, että tason merkkinä käytätte pelkkää integer-taulukkoa. Se on aika... huonohko käyttää.
Laittakaa se kartta määritellyksi tietynlaisina Type-palikoina. Näin sitten on helpompaa muokata vaikka koko karttaa kerrallaan.
... Type KartanPala sisalto As Integer 'Mitä sisältää - maata, lattiaa, luolaa? esine As Integer 'jos 0, niin ei esinettä, muuten... olio As Integer 'linkki olioon tässä paikassa. 0=ei oliota End Type Dim Kartta(MAXX, MAXY) As Kartanpala ...
Selitystä vielä: havaitsin, että teillä ei vielä ole oliosysteemiä, joten kehittelen tässä sellaista (olio-linkki).
Tehkää rullaava ruutu. On hienompaa, kun saa mennä isoissa kentissä :)
lainaus:
Tehkää rullaava ruutu. On hienompaa, kun saa mennä isoissa kentissä :)
Se päätettiin jo kerran että ei tehdä, koska oli kuulemma liian vaikea toteuttaa tjsp. Mutta voihan sitä näin alussa muuttaa...
Aika hyvältä vaikuttaa. Ainakin graffat on hyviä.
Kysyn nyt tässä (teen esine-editoria, ja laitan siihen kuvanvalinnan), että miten tuo BitBlt toimii? Kun yritän käyttää sitä, tulee ilmoitus File not Found (määrittely onnistuu kyllä).
Eli kun kutsun sitä seuraavasti
a = BitBlt(kuva.hDC, 0, 0, 32, 32, kuvabox.hDC, 0, 0, SRCCOPY)
kuva on yksittäinen picturebox, joka on kokoa 32x32, ja kuvabox on 32x320 kokoinen. Missä mättää?
Käytössä VB 3
Jos tuo on moduulissa niin sehän pitää olla:
a = BitBlt(formi.kuva.hDC, 0, 0, 32, 32, formi.kuvabox.hDC, 0, 0, SRCCOPY)
Ja kuvia ei varmaan löydy koska tohon kuvaboxsiin ei ole ladattu mitään "palettia".
Niin tuo toimii niin että kun sitä kutsutaan:
piirra (TALO,1,1)
Niin piirrä subissa tuo eka TALO (const määrittely) on mones kuva siellä pictureboxsissa on, ja toinen 1 tossa tarkottaa että se kerrotaan 32 nin tulee x arvo ja sitte toi viimenen 1 kerrotaan 32 tulee y arvo. Toivottavasti ymmärsit.
EDIT: Tosin tuo sinun koodi piirtää aina 0,0 kohtaan.
EDIT2: VB3 eh...
Zalamander
formi. -viittaus ei auta. Mites se paletti ladataan?
Se piirtää aina kohtaan 0,0 jotta nähdään mikä kuva esineellä on. kuva on kooltaan vain 32x32.
Ymmärsin kyllä koodin selkeästi.
Kuvahan ladataan Pictureboxsi.picture = app.path & "/kansio/kuva"
Niin ja "paletti" on:
Ku on tehty yksittäisiä paloja (32x32) niin ne liitetään yhteen ja välissä on 1 px väliä.
------------------
Parhaimmat muodot:
.MP3
.JPG
.DIVX
mejjän käyttämät muodot:
.BMP
.midi tai .waw :D
.AVI
Minulla ei ainakaan pictureboxiin lataaminen toimi noin kun zalamander kertoi, vaan pitää laittaa "pixboxi.picture = loadpicture(app.path & "\kuva.peeämpee")"
Edit: Olipas muuten 100. vastaus tähän viestiketjuun, hooray!
se meneekin: Pictureboxsi.picture = loadpicture(app.path + "/kansio/kuva")
En ole oikein kärryillä... tämä menee liian nopeaan... tuun sinne irkkiin, jos joku kertoo miten saa sen ohjelman toimimaan (joku niistä, mieluiten joku suomenkielinen, kun en (harmi vain) osaa enkkua kovin hyvin).
Ei ole väliä, mikä ohjelma, saan hankittua melkein mitä tahansa
lainaus:
kun en (harmi vain) osaa enkkua kovin hyvin).
Paras olisi osata, se meitin peli tulee englanninkieliseks.
Saako antaa rakentavan kommentin? No annan kuitenkin:
Tossa oli dustbin tehny tilejä. Ihan siistejä, mutta kannattaa hieman kaventaa sitä "kuratie" tileä ja laittaa se paremmin sulautumaan ruohoon. Nyt siinä näyttäis olevan "reunat". Näyttää kivemmalta.
lainaus:
En ole oikein kärryillä... tämä menee liian nopeaan... tuun sinne irkkiin, jos joku kertoo miten saa sen ohjelman toimimaan (joku niistä, mieluiten joku suomenkielinen, kun en (harmi vain) osaa enkkua kovin hyvin).
Ei ole väliä, mikä ohjelma, saan hankittua melkein mitä tahansa
Tarkoitatko IRC ohjelmaa? fIRC on suomenkielinen versio mIRCistä ja se on ihan hyvä.
lainaus:
Saako antaa rakentavan kommentin? No annan kuitenkin:
Tossa oli dustbin tehny tilejä. Ihan siistejä, mutta kannattaa hieman kaventaa sitä "kuratie" tileä ja laittaa se paremmin sulautumaan ruohoon. Nyt siinä näyttäis olevan "reunat". Näyttää kivemmalta.
Joo, taidan poistaa sen kokonaan. Se ei yhtään sovi siihen tosiaankaan...
Tai sitten tulet irc:iin http://chat.ircnet.org/ osoitteesta ja kanava on #puoliväli:
Nickname == oma nikkisi
Channel == #puoliväli
Projeketin tulo kestää vielä hitusen aikaa.
Pelintekijätoverit huom:
Karttaeditoriin näyttää tulevan roppakaupalla tilejä, joten siirrän hieman rajoja esteiden ym. suhteen karttataulukossa:
Jos arvo 0...199, niin kohdassa on vapaasti kuljettavaa aluetta vailla mitään (tiet, ruohot, pellot). Määrittelen yks. vakiot kun saan tietää erilaisten teiden määrän.
Samalla lisäinfoa graafikoille
_Jokaisesta_ maastosta on tehtävä 18 tileä, taustana perusmaasto, mikä se sitten tulee olemaankaan. (Oletan ruohikkoa).
Maastoa kohden on tehtävä a) maasto kiertää perusmaastoa ja b) perusmaasto kiertää ko. maastoa. Tähän mennessä olette tehneet a-kohdat mainiosti. B-kohtakin on kuitenkin hyvä olla, tulee hienomman näköistä. Laitan tuukalle esimerkin molemmista (veden rantapalat).
Tiesetit ovat 7 tileä kukin (risteykset, mutkat ja suorat). Koska 1 setti on kuitenkin 9 kuvaa, niin 2 ylimääräistä saavat olla mitä haluatte (ne kuitenkin tulkitaan tieksi).
Hehee, mites teiän peli etenee? Kyselin tossa teiän irkkikannulla jo duunia mutta mut potkittiin :)
Ja nyt päätit vallata kanavan. Uusi kanava on #ruinbarad ! Tuonne menkää sillä yks urpo päätti vallata sen ja valtasikin.
Ja siellä mä oon 24h/vrk (koska servukin on päällä 24h/vrk)
Kannataisi varmaan rekisteröidä se... osaako kukaan tehdä sitä?
Mukaan ei oikein enää mahdu, kun on jo 11 miestä tekemässä. Ei kannatta tulla projektin kanavalle, sieltä voi herkästi saada potkut. Sitä paitsi siellä puhutaan puolet ajasta paskaa. :D
Musta tarvittas vielä yksi suunnittelemaan kenttiä...
No eiköhän yksi vielä voisi mahtua.
Mutta veikkaisin ettei Samuelhovia enää edes harkita mukaan sillä se otti opit ja häippäs eli valtas kanavan.
Milloinhan Antti Laaksonen lisää tämän projekteihin? Eikös Reiska lähettänyt S-postia?
Olen minä pistänyt postia Laaksoselle. Pitää odottaa viikon tai pari ja katsoa ettei innostus lopahda.
Haluaisin tulla mukaan tekemään tätä peliä.
teemu.n1@luukku.com
No tule #ruinbarad kanavalle niin katotaan mitä voisit tehdä.
Tule IRC kanavalle niin muut voi harkita, mun mielestä voisit vaikka tulla jotain kenttiä tekeen yms.
Eli uusi kanava on #ruinbarad ja kaikki halukkaat sinne vielä tänään!
Suurkokous tänään klo: 18:00 - 21:00, jos kaikki suostuu. Omia ehdotuksia kellonajoista voi lähetetellä.
Mulle sopii. Tulen varmasti ennemminkin (lue: heti).
Se joka tekee kenttämodulen voisi lähettää sen heti tuoreeltaan minulle sähköpostilla.
Ne ainoat testiversiot pysyy koodareitten käsissä, niin ja se kenttä moduuli on mulla, reiska.
Kokous tänään klo 18-21. Päätetään lopultakin niistä taulukoista/vakioista/muusta.
Eli mitkä määritellään missäkin? Koodarit, miettikää jo valmiiksi tätä aihetta. Esim. kartta(1 To MaxX, 1 To Maxy) As Integer määritellään karttamoduulissa. KentanEsineet(1 To MaxX, 1 To MaxY) As Integer määritellään esinemoduulissa jne. Lisäksi, hahmojen koodaaja voi tehdä olioista oman modulen.
Graafikot: Rnd:llä on uusin editorisetti. Päättäkää keskenänne, mitkä tilet otetaan käyttöön sisä- ja ulkotiloissa. Kun olette saaneet lopulta itsenne kuiville, laittakaa molemmista Tuukalle se conffitiedosto, niin saadaan käännettyä ne yksittäiset tilet seteiksi. Yrittäkää täyttää mahd. hyvin se 9:n tilen tila.
Tietääkseni seuraavat modulet on tehty, haluan vain tietää mitä niissä on määritetty:
Esine.Bas *Omani, sis. Esinevakiot ja kartan esineet
Kartta.Bas *Kenties kesken, mutta määrittelee MaxX ja MaxY, ja kartta(maxx, maxy)
Ja kiitos kaikille, jotka tulevat kokoukseen :)
No niin. Nyt jollakin edes on se moduuli. Zalamander: Voitiko lähettää sen minulle? Tulen aika varmasti tuohon kokoukseen.
No toivottavasti moni tulee. Ei olisi kyllä yhtään huonompi, että kaikki tulisi :).
Miten niin tota kai SUUREEN kokoukseen tarvii tulla kaikki.
No onhan ennempikin ketjuissa joskus ollut tai ainakin muistelesin, että olisi.
Kokoustetaan huomenna (27.1.2004) klo 18:00-21:00
Vastailen koodiani koskeviin kysymyksiin, joten miettikää etukäteen mitä haluatte tietää.
Samaten ne äänet, jotka laitoin projektisivulle (aani...zip) - valikoikaa niistä peliin tulevat.
Tapaamisiin
Mut potkittiin äsken pois kanavalta kun puhuin englantia, miksi ihmeessä jos kerran koko peli tulee olemaan englanninkielinen?
en pä tiiä mutta tuu takas ja älä puhu englantia
käykö niin katoso kun sitä on rasaava lukee ja en osaa kunolla englantia.
Sqwiik, Topi91 ei pääse kokouksen alkuosaan, mutta loppuosa sopii. Olen tehnyt sen kirjanlukujutun, mut vaan kuvat enää puuttuu...
En tiedä koska pääsen. Ircciin sisään pääsemisessä on ongelmia. Onko muilla jotain ongelmia?
*** Access denied: too many connections... pitänee vain odottaa että linjalla on tilaa :(
Minullakin tuli kyllä tuo sama kolumbuksen serverillä. Odotelkaa :).
No on kyllä jotain ongelmaa ollut. Mulleki vaan yhtäkkiä sano, että "You are not welcome to 6667", että terve. Vaikka en oo edes riehunu yhtään. E.K.K.A.R (TM) :)
lainaus:
käykö niin katoso kun sitä on rasaava lukee ja en osaa kunolla englantia.
Oma tekstisikin on rassaavaa lukea... Sinun kannattaisi opetella kirjoittamaan paremmin, eli siis yhdyssanat oikein ja typoja vähemmän.
Viimeaikoina varsinkin sinun kohdallasi olen huomannut huomattavan paljon kirjoitus- ja yhdyssanavirheitä, joita on todella rasittavaa lukea (en väitä, että kirjoittaisin itsekään aina oikein, mutta edes kohtalaisen hyvää oikeinkirjoitusta toivoisin löytäväni kaikkien viesteistä).
Tulen kokoukseen myöhemmin (joskus 19:30-20:00), johtuen odottamattomasta org. kemian luennosta.
Koodaajat, miettikää mitä/millaisia funktioita tarvitsisitte kartan/kentän käsittelyyn*, esim tiettyjen palojen tarkistukseen ym.
Graafikot, yrittäkää täyttää ne tilesetit mahd. täyteen. Muuten itse peli saattaa hidastua liikaa kun osa paloista on tyhjiä.
*Reiskalle on tehty IsDoor-funktio.
*** Access denied: too many connections...
minulla tulee tuo melkein aina kuten nytkin.
mitenköhän pääsisi siään??!??!?
lainaus:
lainaus:
käykö niin katoso kun sitä on rasaava lukee ja en osaa kunolla englantia.Oma tekstisikin on rassaavaa lukea... Sinun kannattaisi opetella kirjoittamaan paremmin, eli siis yhdyssanat oikein ja typoja vähemmän.
Viimeaikoina varsinkin sinun kohdallasi olen huomannut huomattavan paljon kirjoitus- ja yhdyssanavirheitä, joita on todella rasittavaa lukea (en väitä, että kirjoittaisin itsekään aina oikein, mutta edes kohtalaisen hyvää oikeinkirjoitusta toivoisin löytäväni kaikkien viesteistä).
ja se on sillä tavalla rasaavaa että dustbin pölötää välillä jotain aivan turhaa ja sanose joulupukille että opetele kirjotamaan syyn löydät jos katsot viestejäni.
irc1.inet.fi toimii, käyttäkää sitä, portti 6667
Mites meinasitte upottaa noi 3D graffat peliin? Väli"videoilla"?
Niilläpä hyvinkin.
Nähtävästi en pääse lainkaan mukaan keskusteluun.
Internetti vähän poikki :(
Laittakaa päätöksenne sähköpostilla. Osoitteeni tiedätte, tai jos ette niin katsokaa käyttäjätiedoista.
Kannattaisiko Antti Laaksosen lisätä tämä nyt projekteihin? Kun pari viikkoo on jo menny..
Lisäsin loitsumoduuliin elementit ja esinemoduuliin aseluokat.
Lisäksi, vapautan uusimman esine-editorin huomenna (uutta: loitsujen ja ammusten määritys)
Ja plussaksi, tulossa karttaeditori (itse pääkartan tekoon).
Kertokaa nyt, millaisia funkkareita tahdotte voidaksenne käsitellä kenttää/karttaa helposti?
Ja joku laittakoon spostilla suunitelman siitä, miten hahmo liikkuu kentillä (portaat, kentän rajat tms), jotta voin tehdä linkityssysteemin kenttien välille :)
Osoitehan oli takorpel@cc.joensuu.fi
Myös parannuksia editoreihin otetaan vastaan.
Jaahas, mikäs on kanavan key? Lähettäkää vaikka postia, shokkila@hotmail.com
tere oon tuukka
lainaus:
tere oon tuukka
ei uskota.
Tuo oli varmaan sen kanavan key. Mutta en edes teidä missä mennään vai mennäänkö veiläkin siinä ettei ircciin pääse. Tai jos pääsee niin mistä. Pitääkö käyttää clienttiä?
nyt ei oo mitään keytä
Eikös Antti Laaksosen olisi pitänyt lisätä tää projekteihin jo kauan sitten? 2 viikkoahan on mennyt.
so so, topi, mä oon puol vuotta sitte lähettäny koodivinkin eikä vieläkään perillä ;).... no ei ihan puoli vuotta
aargh! Etkö tajua että koodivinkkiäsi ei ole hyväksytty piste(.)
Heh, jopa täällä puhutaan välillä tiedätte-kai-mitä. :)
No älkää ottako tätä vakavasti. Odotellaan nyt vielä sitä lisäystä. Voi olla monia syitä, miksi tämä viivästyy näin, mutta kyllä Laaksosella on homma hanskassa.
E.K.K.A.R...
Mut onko sen lisääminen projekteihin NIIN SUURI homma?
Sqwiik on sisällä muttei tuu ircciin :(
https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/
nyt on tullut... vielä odotellaan sen lisäämistä itse listaan.
Kriisitilanne, eräs tuukka_91 nikkiä käyttävä kanavanvaltaaja (joka ei ole oikee tuukka_91, vaan oikee tuukka_91 käyttää tuukkap-nikkiä) on vallannut #ruinbaradin, palaamme #puoliväli:in!
Voihan nenä. Pitipä taas sattua.
Aina kun perustetaan uus kanava, niin yhtäkkiä se vallataan.. Ei taideta pitää tästä projektista paljoakaan. No katotaan, jos se vaikka lähtis, ja nythän osataan taas varoa enemmän.
Joku koittaa selvästikkin terrorisoida :)
Kun sais sen tyypin bannattua, niin olis yks terroristi vähemmän..
Valtaaja lähti kannavalta yöaikaan. Nyt NoTerror (eli minä) vartioi sekä #ruinbaradia, että #puoliväliä!
Topi miksi tonne irc net kanavalle ei pääse???
tulee lukee vain toi
*** #ruinbarad Cannot join channel (+b)
kun nimi on:tuukka_91
Tulkaa #puoliväli kanavalle reiska ja topi!!!!!!
Sori vaan kun ehdottelen teille tyhmiä, mutta niinkuin Dustbin ehdotti tuola jossain vaiheessa viestiketjua että rekisteröisitte kanavan niin olisi auto-opit..
pääsisitte näistä "terroristeistä" eroon..
"TYHMIÄ"?? Miten kanava rekisteröidään??
Ja sqwiik on taaskin täällä, muttei ircis...
lainaus:
"TYHMIÄ"?? Miten kanava rekisteröidään??
IRCnetissä ei kanavia käsittääkseni voi rekisteröidä, siis yleisesti, jos jostain löydätte IRCnetistä operaattorin (siis palvelimen operaattorin, niitä on joillakin palvelimilla), niin kysykää niiltä.
Qnetissä kanavan voi rekisteröidä yleisesti.
IRCnetissä kanavat varataan yleensä boteilla.
Jippii, peli on nyt päässyt projektisivuille! Vielä jos saadaan kanava rekisteröityä niin jopas menee hyvin.
Mitäs piipiä toi tarkotaa kun meen ircnet:iin::
irc.ludd.luth.se- Server is currently in split-mode. You will NOT get channel operator status on new channels.
*** #ruinbarad Nick/channel is temporarily unavailable
ja taas se valitaa tätä *** #ruinbarad Nick/channel is temporarily unavailable mitenköhän pääsisin siään ??
ja tulkaa #puoliväli kanavalle.!!
joo, sama ilmoitus mulla!
Make, tuu ees meseen. Ja kyl se toimii, käytä irc1.inet.fi:ä! Ei mikään nopein, mutta toimii.
Tota... tämä ei edelleenkään ole mikään chat.
Tehkää vaikka uusi topic, sillä tämä alkaa olla jo laittoman hidas.
Hmm hyvä ide sillä tämä on hidas.
Tai jos tekisitte sivuillenne keskustelupaikan vaikka. Koska ei tämä ole ohjelmointiputkan peli vaan Teidän.
Hmm, no niin voisi tehdä mutta vasta sitten kun tässä on 200 viestiä.
SLander: Tuo on aika turhaa. Tämä ei ole mikään chatti.
Mä voin hostata foorumin, koska omalla servullani on MySQL
Peliprojektille oma foorumi :o, miksei IRC riitä?
Tidä häntä dustbin esim vaikka siksi kun aina kun olen kanavalla kukaan ei ole sillä tai sitten kukaan ei seuraa kanavaa juuri silloin.
No tehdään oma keskustelupalsta minun puolesta. Minä voin sen tehdä.
Edit: Argh! Puhekieltä.
Dustbin:
Oon nähny osan noista sun tileistäs GameMakerin mukana tulevassa tilepaketissa...
lainaus:
Oon nähny osan noista sun tileistäs GameMakerin mukana tulevassa tilepaketissa...
Hetkinen!
Mä olen ne kuule ihan itse piirtänyt, enkä kopioinut mistää gamemakerista. Voin myöntää, että ruoho ja parit muut tilet saattaa näyttää samanlaiselta kuin exilessä, koska otin hieman mallia siitä. Mutta en ole alentunut kopioimaan mitään!
No ehkä mä sitten heivaan sen yhen tilen jonka mä otin jippii gamesin biljardipöydästä xD
makeuu: Ei Game makerin käyttö pelienteon makua etsiessä ole yhtään hävettävää. Se suorastaan kannattavaa, mutta ei pitkäaikaiselle käytölle, muuten ei jaksa alkaa kunnon ohjelmointikielellä vääntämään.
Nyt tätä on saatu edes vähän pätkittyä, hienoa. :)
No niin - menkäämme sitten Putkan keskustelualuetta kuormittamasta osoitteeseen http://rbforum.se8.org
Siellä on enemmän tästä aiheesta...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.