Nyt, kun assembleriakin jo jonkin verran osaan, niin kysyn, että miten assembler koodia voi sisällyttää qb koodiin?
Jos tuo ei ole mahdollista, sillä kun tarkemmin ajattelee, eihän QB:ssä assembleri tulkkia ole! Niin miten saa assembler koodia QLB muotoon? Sen ainakin pitäisi olla mahdollista, sillä olen kuullut, että monen kirjaston tekoon on käytetty assya.
fawkz varmaan tietää...
Jep, mahdollista toki. Väännänhän koko LameVGA:ankin ASM:illa =)
Kyllä sitä pystyy itseasiassa itse ohjelmaankin jo sisällyttämään mutta se on melko p-skamaista puuhaa (CALL ABSOLUTE-pelleilyä).
ASM tuotokset pitää ensin MASM:in linkkerillä vääntää OBJ:ksi, josta sitten QB:n jollain jutuilla väännellä QLB:ksi.. en voi antaa oikein tarkkoja ohjeita _vielä_ (en muista).
Pistän tänne uuden postin jossa tarkat ohjeet.
Tattist, mistäs ton MASMin pierasis?
Missäs se posti viipuu :)
Kertokaas löytyykö jostain Assembler alottelijan opasta mielellään suomeks. Jos ei suomeks nii enkuks. Mutta sellanen joka sisältäs ihan perusasiat.
Örmör.. taidan postata kohta koodivinkin tuosta...
tomaattigeeni, adam's assembler tutorial on peevelin hyvä, sillä minäkin opin, englanniksi tuo tosin on, mutta se ei ole kovin suuri este. Eiköhän googlettamalla löydy. Itse löysin(tai fawkz antoi suoran url:n) jostain programmer's heavenista, jonka osoite oli muistaakseni http://www.programmersheaven.com tosta osotteesta en oo yhtään varma
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.