Osaakos joku putkalainen ohjelmoida pleikkareille, ykköselle tai kakkoselle? Tämä kuuluisi ehkä osioon C/C++/Delphi, mutta ajattelin jättää sen rauhaan etten häiritse oikeiden ongelmien ratkaisemisprosesseja :).
En osaa sanoa muuta, kuin (ja taitaa sekin olla melkein off-topic) että QB:n STICK-funktio ja STRIG-fuktio pystyi ainakin lukemaan muiden peliohjainten kuin Joystickeiden arvoja.
Edit: Meinaan siis jotain Pleikkariohjaimia, mitkä oli koneeseen kytketty. Missä olis justiin nää nuolinäppäimet, Start, A, B, X, Y tai jotain tuonne päin...
Noi pleikan levyt on kai jotenkin erikoisia kun kaveri meni laittaan semmosen romppuasemaan niin asema otti ja hajosi.
Ei mulla vaan hajonnut. :) niissä on muuten joku ihmeen netti juttu.
Niin ja eikös pleikkari ohjelmointiin tarvita jokin laite joka on aika kallis... Kuten x-gamestation :\
Huuto.netissä oli joskus joku laite, jolla voitiin pistää jotain tietokonepelejä pleikkarin levylle. Tuo sitten vai toimi pleikkarissa ihan hyvin.
Vissiinkin joku MODin tapainen.
Joo, oli se kai.
Hmm tuo pleikkari näyttää hassulta, taidan sanoa playstation tästä lähin. Tärinän ohjelmointiin lähinnä etsin neuvoja.
Luulenpa että ks. laitteen ohjemointi ei tuostavaan onnistu. Luultavasti konsolivalmistaja on tehnyt siten, että ohjelmointi onnistuu vain heidän omilla työkaluillaan (ja erikoislaitteilla?).
Jos pelikonsolia haluat helposti ohjelmoida, voita palikkapelikisa/osta tuo kone.
Kattokaa, jos nyt vaikka tuosta olis jotain apua:
http://www.zophar.net/tech/psx.html
lainaus:
kaveri meni laittaan semmosen romppuasemaan niin asema otti ja hajosi.
Hohoh
Veikkaisin että tarvitaan toi mod piiri (ellei ole HYVIN vanha playstation).
lainaus:
kaveri meni laittaan semmosen romppuasemaan niin asema otti ja hajosi.
Ei mulla ainakaan hajonnut ;)
Pleikkariykköselle pystyyy ohjelmoimaan omia pelejä Net yorzella. Se on sellainen oma laitteensa, joka kai jotenkin liitetään tietokoneeseen ja silleen. Käy ettiin netistä lisää tietoa siitä. Pitäis googlella löytyä kun istät hakusanaksi Net Yorze.
Mä oon modannu mun PS1 ja kopioinu ainaki 50 peliä. Yksikään ei ole menny rikki, vaikka ohjeissa sanotaan, että ne voivat vahingoittaa cd-asemaa :)
comi aika köyhästi löyty net yorzesta infoa, kuulostaa kuitenkin lupaavalta.
Eikös konsoleille ohjelmoinnissa yleensä yleisin kieli ole Assembly?
Ainakin Nes & Snes kehityksessä (6502)assembly on ainoa vaihtoehto...
Eiköhän PSXllekin joku assembleri ole?
comi taidat tarkoittaa net yarozea? "Net Yaroze is sold out blabla no new members..". Sitten löysin myös sivun missä oli ohjeita c:llä tai c++:lla, vois opetella niitäki vähä.
EDIT: Noniin löysinpä sivun http://www.technology.scee.net/sceesite/index.
lainaus:
Eikös konsoleille ohjelmoinnissa yleensä yleisin kieli ole Assembly?
Ainakin Nes & Snes kehityksessä (6502)assembly on ainoa vaihtoehto...
Eiköhän PSXllekin joku assembleri ole?
Uusimpia konsoleita kyllä koodataan useimmiten C:llä tai C++:lla, niissä kun on noita uuden sukupolven prosessoreita (RISC) joissa on mm. rekisterejä vaikka muille jakaa niin sellaista olisi hieman turhauttavaa koodata ainoastaan asmilla.
Tokihan PlayStationissakin prosessori on ja siten myös assembleri.
EDIT: "The heart of the PSX is a slightly modified R3000A CPU from MIPS and LSI. This is a 32 bit Reduced Instruction Set Controller (RISC) processor that clocks at 33.8688 MHz. It has an operating performance of 30 million instructions per second."
"The R3000A uses thirty-two 32-bit registers, a 32 bit program counter, and two 32 bit registers for multiply/divide functions."
Epäilempä että sony on tehnyt konsolinsa ohjelmoinnista ilman heifän kehitysympäristöjään melko vaikeaa.
lainaus:
"The R3000A uses thirty-two 32-bit registers, a 32 bit program counter, and two 32 bit registers for multiply/divide functions."
huh... no eipä ole rekistereistä pulaa...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.