Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Tekijän oikeus laista

Sivun loppuun

Gaxx [03.01.2004 20:16:18]

#

En tiedä menikö otsikko oikeaan, mutta kysyisin kuitenkin, että voinko käyttää esim. jossain kirjassa käytettyä nimeä omassa pelissäni (se on niin omaperäinen nimi, että vähän arveluttaa käyttää)? Onko se niin, että saa jos sitä ei ole erikseen registeröity/patentoitu?

sooda [03.01.2004 20:25:30]

#

tekijänoikeuslaista on yhdyssana... :P

Hellami [03.01.2004 20:28:12]

#

En haluaisi rikko tätä:
https://www.ohjelmointiputka.net/ohje.php?tunnus­=kohjeet
Ja kohta 10:n..... :P
Mut sooda tekisen joten pienen pieni huomautus soodalle :P

Antti Laaksonen [04.01.2004 01:40:22]

#

Minun mielestäni voit käyttää, varsinkin jos et rupea myymään peliäsi. Kirjan kirjoittajalla on toki tekijänoikeus tekstiinsä ilman eri ilmoitusta, mutta harvoinpa näin vähäpätöinen lainailu kirjoittajaa haittaa. Itse pitäisin moista kunniana. :)

T.M. [04.01.2004 03:35:50]

#

Oon käsittäny niin, että tollasia sanoja saa käyttää kunhan niillä ei tienaa, tai ne ei loukkaa ketään.

Gaxx [04.01.2004 11:32:10]

#

Joo, noi kuulostaa ihan järjen mukaiselta(vaikkakin kaikki lait eivät :P), mutta poistan nimestä yhden heittomerkin niin kirjoitusasu muuttuu, mutta se lausutaan silti samalla tavalla(ainakin mun tietääkseni). Tästähän seuraa, että siitä ei voi nostaa minkään näköistä syytettä? Korjatkaa, jos olen väärässä.

hunajavohveli [04.01.2004 12:02:44]

#

Kyllä se minustakin on niin, että käyttää saa, jos ei käytä sitä rahan ansaitsemiseen. Jos muuten vaan käyttää ja vaikka levittäisikin peliä niin sehän vain tuo mainetta kirjailijalle, mutta jos sitä rupeaa myymään, niin sitten se on toisen idean varastamista ja laitonta.

Edit: Mikä se nimi muuten on? Vai haluatko paljastaa?

Gaxx [04.01.2004 12:32:59]

#

Drizzt Do`Urden

Kai se tollei kirjotettiin. Täytyy vielä tarkistaa kirjasta. Ootteko muute lukenu tota sarjaa? On muute huippuhyviä. Kaikki fantasiakirjoista kiinnostuneet kauppaan! Niitä kirjoja on yli tusina, mutta en muista tarkkaa lukua. Ite oon lukenu kaikki suomeksi ilmestyneet ja lisää on tulossa.

Edit: ei toi lausuminen muutes pysykkää samana, jos tosta ottaa ton heittomerkin pois :( Mää muistelin aluks, että se heittomerkki olis ollu tossa Drizz`t kohassa, mutta ei kai se ollu...

Blaze [04.01.2004 18:45:59]

#

lainaus:

Drizzt Do`Urden

Oli se minusta noin.

lainaus:

Ootteko muute lukenu tota sarjaa? On muute huippuhyviä. Kaikki fantasiakirjoista kiinnostuneet kauppaan! Niitä kirjoja on yli tusina, mutta en muista tarkkaa lukua. Ite oon lukenu kaikki suomeksi ilmestyneet ja lisää on tulossa.

Olen minä yhden trilogian lukenut: "The Dark Elf Trilogy" (Homeland, Exile, Sojourn). Mainioita opuksia, suosittelen.

Tony.Rasmus [07.01.2004 15:38:25]

#

Ei sua kukaan haasta oikeuteen :) usko pois.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta