Miten pelitilanteen saa tallennettua ja ladattua? Esim. nimi, rahat, ja muuta roskaa.
Eli mitenkä muuttujat voidaan tallentaa ja ladata myöhemmin. no.
open "tallennus.sav" for output as #1 write #1, rahat, muutroskat close #1
ja ton lataus sellattis että laitat outputin tilalle input
Mutta kannattaa kryptata. Joku muu saa selittää sen.
nappaa tosta https://www.ohjelmointiputka.net/keskustelu/3260-pelin-tallenus-ja-avaus-vb tuo antin vastaus.
Ei toiminu. Ja mikä toi "for output as #1" on?
open tiedosto for output as #1
avaa tiedosto kirjoittamista varten numerolla #1
Eli avaa kirjoitusta varten numerolla #1. Input outputin tilalle niin avaa lukemista varten.
Kiitti tiedosta, mutta se ei toimi. Voisko joku kirjottaa esimerkin.
No tässä on nyt tälläinen esimerkki:
RANDOMIZE TIMER INPUT "NIMI:", N$ Q = INT(RND * 100) W = INT(RND * 100) OPEN "SAVETUS.SAV" FOR OUTPUT AS #1 WRITE #1, Q, W, N$ CLOSE #1
Nyt on tiedostoon tallennettu kaksi numeroa ja nimi.
suorita tämä sen jälkeen.
OPEN "SAVETUS.SAV" FOR INPUT AS #1 INPUT #1, Q, W, N$ PRINT "Q ARVO ON"; Q PRINT "W ARVO ON"; W PRINT "JA NIMI ON: "; N$ CLOSE #1
Eli siis:
OPEN tiedostonimi FOR INPUT/OUTPUT AS #1
Tiedostonimen tilalle laitat luettavan tiedoston nimen.
Seuraavaan kohtaan laitat OUTPUT, jos tallennat tiedostoon, tai INPUT jos lataat tiedostosta. Numerosta lopussa ei tarvitse välittää, ellei avaa useita tiedostoja yhtä aikaa.
Sitten
PRINT #1, muuttuja /jos tallennat tiedostoon
Tai
INPUT #1, muuttuja /jos lataat tiedostosta
Sitten kun olet tallentanut edellämainituilla käskyillä tietoa tiedostoon niin lataat sen vain samassa järjestyksessä.
khiitos
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.