Mistä voi johtua kun avaan jonkun ikkunan tai edes käynnistä valikon niin koneesta kuuluu joku ihme vikinä?
No.. itselläni käy silloin tällöin (aika harvoin) niin että kun kone on ankarassa kuormituksessa (ohjelmat eivät vastaa) niin kun liikutan hiirtä, koneen kaiuttimesta (siis siitä mikä on emolevyllä) jonkinlaista "vikinää".
Mutta... en tiedä mistä tuollainen voi johtua...
Jeps! Sama juttu minulla myös. Joskus kun koneen pistää tekemään jotain tiettyä juttua, niin aina samassa tilanteessa alkaa kuulua vikinää. Eikö se sitten kai prosessorista kuulu? Aina kun esim. Bryce 5:lla (jos joku tuntee ohjelman) muokkaa vuoria niin vikinä kuuluu, mutta se katoaa heti, kun päästää taas näppäimen pohjasta.
Edit: Ja tiedän tuonkin, että kun ohjelmat eivät vastaa, tai kone on muuten tiltissä niin vain hiiri liikkuu, ja se näkyy näytöllä mutta kone ei pysty käsittelemään liikkeitä vaan tallentaa vain hiiren toiminnot muistiin ja lataa ne sieltä sitten kun muut toiminnot on suoritettu (minun tapaukseni jäävät suorittamatta, kun ovat kerran kaatuneet kokonaan). Tämä on oma teoriani, ja sitten kun hiirtä riittävän kauan liikuttaa, hiirimuisti loppuu ja kone alkaa päästää äänimerkkiä, itselläni sellaista outoa rahinaa. Kun näin kävi joskus Windoes ME:n kanssa, ei koskaan auttanut muu kuin resetti.
Mulla oli sama juttu vanhan koneen kanssa, mutta nyt joulun alla sain uuden koneen, ääni loppui heti.
Luulen että ongelma on kait prosessorin tuulettimessa. Heti kun prosessoria vähänkin kuormittaa se alkaa pyöriä nopeammin. Mutta aika hiljaiselta nyt vaikuttaa...
Mulla on ollut sama vika, mutta riitti että vaihdoin prosessorin tuulettimen ;)
Tuuletin minullakin kai johonkin johtoon välillä ottaa...
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.