Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Maailmantilanne

uudempikoodaaja [14.09.2024 03:11:09]

#

Itse olen viime aikoina miettinyt (ei varsinaisesti liity ohjelmointiin), että onko maailma oikeasti niin paha ja ikävä paikka, mitä uutiset antavat ymmärtää. Muistan esimerkiksi lääkäri Hans Roslingin sanoneen, että oikeasti maailma on mennyt pitkällä tähtäimellä parempaan suuntaan. Ja näin on myös tähtitieteilijä Esko Valtaoja usein sanonut. Ei se tietenkään mikään ihmekeino ole, mutta jo oman mielenterveyteni takia koen tarpeelliseksi tietää, miten asia oikeasti on.

Lisäys klo 3.49
Oikeastihan tämä on erittäin moniulotteinen aihe. Mutta joitakin viitteitä kuitenkin että ennen vanhaan ei läheskään kaikki ollut paremmin esimerkkinä absoluuttinen köyhyys, lapsi -ja imeväiskuolleisuus, sähkön saanti jne. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä etteikö ongelmia olisi yhä ja jatkossakin tulee olemaan.

uudempikoodaaja [15.09.2024 23:38:47]

#

Ei ole minun kohdalla Valtaoja tai Rosling nimiset "lääke" kauheasti auttanut. Koko ajan on tunne, että maailma on ikävä paikka, kun kerran siitä koko ajan mediassa puhutaan. On laittomia tekoja. On sairausepidemioita. On luonnonmullistuksia jne.

Onko maailma ikävä velvollisuus vai ei? Voisikohan Pinker auttaa tähän.

Vastaus

Muista lukea kirjoitusohjeet.
Tietoa sivustosta