Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Opinnot pelilinjalla

uudempikoodaaja [30.05.2024 00:55:45]

#

Aloitan ensi syksynä opinnot pelilinjalla. Mielenkiinnolla ja avoinna odotan. Minulla on ollut omat ongelmani, joskin Ohjelmointiputka on väärä paikka niiden ratkaisemiseen, eli niistä ei sen enempää!

Ajattelin ottaa kuitenkin valmiiksi tietoa pelialasta ja pelikoodaamisesta jne. Itse olen ollut aina jostain syystä kiinnostunut videopelien historiasta ja ikärajoista (mm. PEGI ja ESRB jne.) En ole todellakaan vielä (painosanalla vielä) asiantuntija niiden suhteen.

Jos minulle tulee jotakin järkeviä kysymyksiä, kysyn esimerkiksi täältä tai jostain muusta paikasta. Ensisijaisesti käytän kuitenkin omaa tiedonhankintakykyäni.

Ja pahoittelut vielä kerran ja kyllä tämä vielä tästä. Omasta aktiivisuudesta se on aika pitkälti kiinni.

Edit 11.22 Unity voisi olla yksi ohjelma mistä aloittaa.

uudempikoodaaja [08.06.2024 20:53:50]

#

Menee hieman ehkä aiheen ulkopuolelle, mutta en viitsi aloittaa aina uutta keskustelua. Minulla on ollut jo pari vuotta ajatus tai pelko, että kaikki muu toiminta paitsi PEGI18-pelit ovat laissa kielletty. Jollain tasolla tajuan tämän järjettömyyden ja olen tämänkin asian kannalta yrittänyt ottaa itseäni niskasta kiinni. Mikäli ajatus pitäisi paikkansa niin alaikäiset eivät saisi tehdä mitään.

Olen päättänyt tehdä itselleni listan laillisista asioista IT- tai pelialan näkökulmasta. Lähtökohtana on asioiden oleminen laillista, jos ne eivät loukkaa kenenkään oikeuksia. Ja tietysti täytyy muistaa ns. kultainen sääntö.

Kannattaa myöskin harjoitella tiedonhankinta taitoja ja käyttää ns. maalaisjärkeä.

Grez [08.06.2024 21:17:00]

#

uudempikoodaaja kirjoitti:

Minulla on ollut jo pari vuotta ajatus tai pelko, että kaikki muu toiminta paitsi PEGI18-pelit ovat laissa kielletty.

Lauserakenteesi on hieman sekava, mutta jos tarkoitat että toimintapelien on pakko olla PEGI18 niin tämä ei selvästikään pidä paikkaansa. Esimerkkejä:

PEGI 16
- Elden Rings
- FF VII Rebirth
- Tekken 8

PEGI 12
- Hogwarts Legacy
- Armored Core VI - Fires of Rubicon

PEGI 7
- Sea of Stars
- Skábma: Snowfall

Mutta kenties tarkoitit sitä, että realistista väkivaltaa sisältävälle pelille täytyy hankkia ikäluokitus, jos haluaa julkaista sen alle 18 -luokituksella?

uudempikoodaaja [08.06.2024 22:14:20]

#

Grez kirjoitti:

(08.06.2024 21:17:00): ”– –” Lause­ra­ken­teesi on hieman sekava, mutta jos...

Joo siis tarkoitin tekemistä en toimintaa

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta