Juuh... Elikkä en vielä saanut selville kuinka tehdään tekstuurin tietty väri esim. &HFF0000 läpinäkyväksi. Eli kuinkahan onnistuu?
Entäpä sitten osittain läpinäkyvä joka sopii esim. lasiin, jolloin se textuuri näkyy himmeästi ja sen läpi näkee...? Kuinka helppo on tehdä läpinäkyvyys kirkkauden mukaan, eli &H0 on täysin läpinäkyvä, &H303030 näkyy himmeästi, ja &HFFFFFF ei näy läpi ollenkaan... elikkä mitä tummempi väri, sen paremmin se näkyy läpi. ???
lainaus:
Juuh... Elikkä en vielä saanut selville kuinka tehdään tekstuurin tietty väri esim. &HFF0000 läpinäkyväksi. Eli kuinkahan onnistuu?
CreateTextureFromFileEx:n 11:sta parametri: ColorKey As Long. Allaolevassa (real-world- )esimerkissä läpinäkyvä väri on liila (&HFF00FF).
Set Walltiles = D3DX.CreateTextureFromFileEx(D3DDevice, App.Path & "\images\walltiles.bmp", D3DX_DEFAULT, D3DX_DEFAULT, 1, 0, D3DFMT_UNKNOWN, D3DPOOL_MANAGED, D3DX_FILTER_NONE, D3DX_FILTER_NONE, &HFFFF00FF, ByVal 0, ByVal 0)
lainaus:
Entäpä sitten osittain läpinäkyvä joka sopii esim. lasiin, jolloin se textuuri näkyy himmeästi ja sen läpi näkee...? Kuinka helppo on tehdä läpinäkyvyys kirkkauden mukaan, eli &H0 on täysin läpinäkyvä, &H303030 näkyy himmeästi, ja &HFFFFFF ei näy läpi ollenkaan... elikkä mitä tummempi väri, sen paremmin se näkyy läpi. ???
Tuohon ei taida mitään valmista kikkaa olla. Jos kehität siihen jotain, niin kerro mullekki :P
ite oon ainaki asmilla tehny kirjaston joka laskee pikselien värit yhteen
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.