Tietääkö kukaan onko olemassa mitään ohjelmia jolla editoida esim. Duke 1 pelin grafiikkaa? Tai jonkinlaisia ohjelmia joilla voisi purkaa tiedostot jostain joidenkin pelien käyttämistä "paketeista" (jotka sisältävät esim. grafiikan, äänet ja muuta sälää)? Linkkejä voisi laittaa jos tiedätte.
En mä ainakaan tiedä. Tee semmonen ite!
Tai eti Googlella.
Tuollaisen ohjelman tekeminen on todennäköisesti mahdotonta. Monet pelit kun tallentavat grafiikan ja musiikin omassa formaatissaan.
Mutta ea-sports peleihin on oma graphic editor tai joku eriniminen editori
duke3d:hen ois.
siis kun purkaa sen grp-tiedoston sillä kextrack-ohjelmalla ja rupee väsäämään sillä yhellä ohjelmma (ei nyt tuu nimee muistiin) ja pakkaa kaikki sit takakasi niin hyvä tulee. Ette varmaan ymmärrä mitään mutta hyvä niinkin.
Ei se nyt mahdotonta ole, kyllähän se grafiikka ja musiikki siellä jossain pakostakin on. Duke 1:ssen tapauksesta ei voi mitään sanoa kun en ko. peliä omista.
Joo, Duke 3D:een jutun tunnen kyllä tosi hyvin kun oon siihen tehny pari vuotta jo kaikkee mahdollista, tosin mitään ei löydy netistä. :)
Googlella ja muilla oon jo ettinyt sormeni verille, tuloksetta.
Pitäs vaan saada Duke Nukumin DNx (x voi olla 1, 2 tai 3) formaatit auki, niistä kai löytyis kaikki kiva tavara.
Niin joo ja sen Duke 3D ohjelman minkä nimi ei tuu mieleesi saattaapi olla Build (kentät) tai Editart (grafiikka).
joo niinhän se olikin.
Njoo, oon jutellu jonkun Malvineus tai joku sen niminen ja se nyt varmaan sitten väsää Duke 1 editointiohjelman.. :)
Yksi mahdollisuus olisi etsiä jostain pelin lähdekoodi, onhan esim. quake 2:n lähdekoodi vapaassa levityksessä, ja Duke1 lähdekoodi voi löytyä hyvällä tuurilla, tai sitten ei.
Ei löydy Duke1:n lähdekoodeja tietääkseni. Jos jostain löytyisi Duke1:nen niin voisin minäkin katsoa olisiko sitä mahdollista editoida :)
Joo, lähdekoorit varmaan ei ole saatavilla. Duke ykkösen shareware episode löytyy täältä: http://www.fileplanet.com/index.asp?file=45120 .
Njoo, ilmoittelin vain että pian Duke 1 grafiikan editoimiseen on ohjelmansa. Melkein valmis, Malvineus kertoi.
ihme juttuja...
Heh Ohjelma jolla vois tostanoin vaan editoida pelin graffaa ois hieno keksintö jos se nyt on edes mahdollista :) heh heh heh
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.