Millä kielellä kannattaa tehä selaimessa pelattavat pelit? Tai vastaavat :)
No eiks Java käy siihen tarkotukseen.
Tuota, onkos java helppoa? Onkos netissä siitä missään "kirjaa"?
Muistaakseni jossain mirkobitin huvi- ja hyötyrompussa oli pieni opassarja ja alusta.
jaah... No missäs muualla, ei satu noita cd:tä olemaan :D
googleta hyvä mies.
Joskus taisin lueskella tätä:
http://www.internetix.fi/opinnot/opintojaksot/
Ei jaksa googlettaa :D
:) Kiitos tostakin :)
Ehkä en edes yritä opiskella javaa... :( Ehkä yritän vain saada jonkun tekemään pienen java pelin :P
oikea asenne
Vähän pienempiä peljä saa aikaan myös flashilla, ja sen ei pitäisi olla niin vaikeaa kuin java. Google auttaa oppaiden ja ohjelmien löytämisessä...
Heh :D Mä vihaan googlettaa :D ja ylipäätänsä etsiä mitään tolleen etsintä jutuilla :D (Siksi kysynkin teiltä ja te voitte etsiä :D)
lainaus:
Heh :D Mä vihaan googlettaa :D ja ylipäätänsä etsiä mitään tolleen etsintä jutuilla :D (Siksi kysynkin teiltä ja te voitte etsiä :D)
joo :D ja sit :D mä menin :D kerran ja :D löysin :D googlella :D jotain :D:D:D:D
No joo... Kyllä mä osaan ettii sillä ja etinkin, mutta viime yönä imutin väärän ohjelman :(
voi voi voi, sepä surullista :'(
Eli tossa taas yksi syy miksen haluu ettii ite :(
Flash! Kipases vaikka www.apukeittio.com
Java o huono kun siinä ei oo reunanpehmennystä. Kaikenkukkuraks flashilla o paljonki helpompi tehä pelejä kun javalla.
Täytyypäs käydä kattoo...
senku teet itte reunanpehmennysalgoritmin javaanki... onnistuu varmaan... tulee vaan pirun hidas :DDDDDDDDDD
lainaus:
Vähän pienempiä peljä saa aikaan myös flashilla
Flash on tosiaan omiaan pelien tekimiseksi webiin. Eikä ole mitään syytä miksi Flashilla tehtyjen pelien tulisi olla vain pieniä, vaikka ne toki yleensä ovatkin. Juuri muuhun Flash ei sitten webissä sovellukaan.
Taitaa olla loppujen lopuksi kuitenkin helpoin pyytää ja saada joku tekemään niitä pelei :)
lainaus:
Taitaa olla loppujen lopuksi kuitenkin helpoin pyytää ja saada joku tekemään niitä pelei :)
Tosi palkitsevaa. "Jes mä sain mun kaverin tekemään pelin!"
Ei voi muuta kuin ihmetellä moista luovuuden puutetta.
Ja jos ei muuten voit otaa urlista valmiita java pelejä tai jostain muualta http://www.urli.net
Flashia ei tueta! :F
Kaikilla ei ole niin huippusuperelitehaksormeganopeita koneita (esim. mulla 133MHz ja fawkzilla 150MHz (ainakin fawkz väittää niin :p)), ja niillä flashit toimii aika pirun huonosti. Toki jos flashia ei tule sivulle liikaa ja jos sillä tekee kevyitä sovelluksia niin voi jopa kokeillakin...
no eiks sit kahvi hidastele tollasilla 150mhz kahvinkeittimillä? nii ja kannattaa hankkia hyvä kone. tollaiset on nuhapumppuja (https://www.ohjelmointiputka.net/oppaat/opas.
lainaus:
nii ja kannattaa hankkia hyvä kone. tollaiset on nuhapumppuja
ei kaikkilla ole siihen mahdollisuutta... ja suomen ulkopuolella ainaki on paljon just noita "nuhapumppuja" jos intternationaaliks rupee
lainaus:
Surullinen tapaus tuo ZeBe
lainaus:
lainaus:
nii ja kannattaa hankkia hyvä kone. tollaiset on nuhapumppuja
ei kaikkilla ole siihen mahdollisuutta... ja suomen ulkopuolella ainaki on paljon just noita "nuhapumppuja" jos intternationaaliks rupee
Mitäs sitten vaikka ei oo varaa. Kuinkas moni huipputuore 3d peli toimii jollain 150mhz koneella?
Jep, turhaa valitusta siitä että itellä on paska kone. Kytkekää se flash pois päältä niin ei tarvi valittaa kun kone tilettttttää.
lainaus:
joo :D ja sit :D mä menin :D kerran ja :D löysin :D googlella :D jotain :D:D:D:D
Heh :D no :D olipa :D mukavaa :D:D:D:D:D
edit:260-viesti jöy ;)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.