Tei pelin, joka lataa tiedostosta tarvittavat tiedot ja sitten piirtää niiden perusteella kentän. Ongelmaksi syntyi tuon prosessin hitaus. Jokaisen piirrettävän palan kohdalla ohjelma kutsuu aliohjelmaa, joka piirtää kyseisen palan. Tämä aliohjelma lukee jokaisen kuvan("kuvatiedosto" sisältää pelkkiä numeroita(jos sillä nyt on mitään merkitystä)eli vähän niin kuin datahomma) erikseen tiedostosta ja sitten piirtää sen.
240 palikan piirtämiseen menee noin 1s!
Olisiko nopeampia tapoja?
Koneeni prosessori on 1,7Ghz athlon eli senkään ei pitäisi olla ongelmana :)
Talenna koko kuva tiedostoon näin:
DEF SEG = &HA000 BSAVE "C:\KUVA", 0, 64000 'Ja kun tämä on tehty DEF SEG = &HA000 BLOAD "C:\KUVA"
Eli siis, jos joku vois hieman selittää tarkemmin niin voisin ehkä tajutakki. Vai onko putkassa ohjeita tollaseen?
Def seg...? &HA000...?
Joku näyttömuisti juttu se on en tiedä tarkkaan itsekkään. Mutta kai kokeilit tota jo.
En. Siis en tajuu miten toi ängetään siihen koodiin. Siis miten mää laitan niitä kuvia/pikseleitä tohon näyttömuistiin?
Toivottavasti tajusin oikein :)
Ensin kun olet laittanut sen kentän grafiikat siihen kokonaan BSAVEtat sen ja siitä tulee tiedosto. Ja sitten voit ottaa bsavetus koodin pois ja laita Bloadaus koodi. ja *FLAM* siinä se on salaman nopeana.
Joo ton mää vielä tajusinkin, mutta mihin mun siis pitää laittaa toi kentän graffat kokonaan ennen kuin BSAVEtan ne?
Taas mulle joutuu vääntää rautalangasta :P
Edit: eiku jaa ny mä tajusi!
Edit: Kiitti muute tosi paljon! Toi oli suurin ongelmani koko qb urallani(n. Kuukausi) :P
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.