Osallistuin retropelikilpailuun Pallot(Shariki)-pelillä, joka oli melko suoraviivainen kopio alkuperäisestä. Heivasin Pallot roskakoriin ja aloitin uudestaan puhtaalta pöydältä, lopputuloksena Trick or Treat. Halloween sopivasti kolkuttelee ovella, joten teema oli helppo valinta. Hyödynsin grafiikoissa Open Emojeja, myös äänet ja fontti ilmaistavaraa netistä.
Videon perusteella peli näyttää melko tyylikkäältä, en nyt itse testannut. Hieman mietin, olisiko hyvä ominaisuus, jos poiston jälkeen arvotut uudet esineet valittaisiin niin, että ei välittömästi muodostuisi uusia rivejä, vai tulisiko pelistä liian vaikea.
Voihan sitä kokeilla vaikka random-esineestä avautuvana väliaikaisena toimintona. Teemaan ainakin sopii mainiosti kaikki outoudet :)
Mielestäni pistemäärän pitäisi näkyä myös pelin aikana, eikä ainoastaan pelin päättyessä.
Pelissä on pieni bugi: jos tulee rebirth, niin seuraavasta siirrosta ei menetä elämää, vaikka se olisi ns. turha siirto.
0.8 versio on jo valmis jossa rebith on jo korjattu, en vaan pistänyt ulos koska olisi mielestäni liian pieni yksittäinen uudistus. Tota pistemäärähommaa olen pyöritellyt projektin alusta asti, ajattelin pitää piilossa ja pop-upata mitalin kun on 3-2-1-sijoilla.
Trick-or-Treat-0.8.zip
Youtube
0.8-versio valmistui
Ufon liikehdintää muutettu ja lisätty uusi esine pommi.
Yllättävän paljon koodinviilausta vaati uuden esineen lisääminen.
Turhan hidasta on pelaaminen, 2x-nopeusoptio ainakin tulee seuraavaan versioon.
...ja ehkä yksi perusesine lisää tuomaan lisää vaikeutta.
Trick-or-Treat-0.9.zip
Youtube
0.9-versio valmis!
Optimoitu koodia, pitäisi skaalautua eri resoluutioille hyvin.
Nopeutettu animaatioita ja lisätty yksi perusesine.
Pisteet näkyvillä nyt koko ajan.
Aika valmista kauraa on - korkeintaan jotain kosmeettisia säätöjä tulee jos niitäkään. Mukava pikku projekti oli tämä, hyvää Halloweenia vaan kaikille! :)
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.