Kirjoitetaan ikkunassa olevien nappuloiden avulla luku kenttään ja katsotaan, onko saatu luku alkuluku. Lisäksi luvun voi tyhjentään.
package alkuluku; import javafx.application.Application; import static javafx.application.Application.launch; import javafx.event.ActionEvent; import javafx.event.EventHandler; import javafx.scene.Scene; import javafx.scene.control.Button; import javafx.scene.layout.TilePane; import javafx.scene.text.Text; import javafx.stage.Stage; /** * * @author jonir */ public class Alkuluku extends Application { int luku = 0; public void start(Stage stage){ Text teksti = new Text(); Text teksti_2 = new Text(); TilePane r = new TilePane(); r.getChildren().add(teksti); r.getChildren().add(teksti_2); //Lisätään näppäimet. Button yksi = new Button("1"); Button kaksi = new Button("2"); Button kolme = new Button("3"); Button nelja = new Button("4"); Button viisi = new Button("5"); Button kuusi = new Button("6"); Button seitseman = new Button("7"); Button kahdeksan = new Button("8"); Button yhdeksan = new Button("9"); Button nolla = new Button("0"); Button tyhjenna = new Button("C"); r.getChildren().add(yksi); r.getChildren().add(kaksi); r.getChildren().add(kolme); r.getChildren().add(nelja); r.getChildren().add(viisi); r.getChildren().add(kuusi); r.getChildren().add(seitseman); r.getChildren().add(kahdeksan); r.getChildren().add(yhdeksan); r.getChildren().add(nolla); r.getChildren().add(tyhjenna); //Lisätään luvun perään uusi numero ja lasketaan sitten onko luku alkuluku. EventHandler<ActionEvent> event = (ActionEvent e) -> { teksti.setText(String.valueOf(luku)+"1"); luku = Integer.valueOf(teksti.getText()); //Katsotaan, onko alkuluku. int x = 2; for (; x <= luku && luku % x != 0; x++){ } //Näytetään tulos. if (x == luku){ teksti_2.setText("On alkuluku"); } else { teksti_2.setText("Ei ole alkuluku"); } }; EventHandler<ActionEvent> event2 = (ActionEvent e) -> { teksti.setText(String.valueOf(luku)+"2"); luku = Integer.valueOf(teksti.getText()); //Katsotaan, onko alkuluku. int x = 2; for (; x <= luku && luku % x != 0; x++){ } //Näytetään tulos. if (x == luku){ teksti_2.setText("On alkuluku"); } else { teksti_2.setText("Ei ole alkuluku"); } }; EventHandler<ActionEvent> event3 = (ActionEvent e) -> { teksti.setText(String.valueOf(luku)+"3"); luku = Integer.valueOf(teksti.getText()); //Katsotaan, onko alkuluku. int x = 2; for (; x <= luku && luku % x != 0; x++){ } //Näytetään tulos. if (x == luku){ teksti_2.setText("On alkuluku"); } else { teksti_2.setText("Ei ole alkuluku"); } }; EventHandler<ActionEvent> event4 = (ActionEvent e) -> { teksti.setText(String.valueOf(luku)+"4"); luku = Integer.valueOf(teksti.getText()); //Katsotaan, onko alkuluku. int x = 2; for (; x <= luku && luku % x != 0; x++){ } //Näytetään tulos. if (x == luku){ teksti_2.setText("On alkuluku"); } else { teksti_2.setText("Ei ole alkuluku"); } }; EventHandler<ActionEvent> event5 = (ActionEvent e) -> { teksti.setText(String.valueOf(luku)+"5"); luku = Integer.valueOf(teksti.getText()); //Katsotaan, onko alkuluku. int x = 2; for (; x <= luku && luku % x != 0; x++){ } //Näytetään tulos. if (x == luku){ teksti_2.setText("On alkuluku"); } else { teksti_2.setText("Ei ole alkuluku"); } }; EventHandler<ActionEvent> event6 = (ActionEvent e) -> { teksti.setText(String.valueOf(luku)+"6"); luku = Integer.valueOf(teksti.getText()); //Katsotaan, onko alkuluku. int x = 2; for (; x <= luku && luku % x != 0; x++){ } //Näytetään tulos. if (x == luku){ teksti_2.setText("On alkuluku"); } else { teksti_2.setText("Ei ole alkuluku"); } }; EventHandler<ActionEvent> event7 = (ActionEvent e) -> { teksti.setText(String.valueOf(luku)+"7"); luku = Integer.valueOf(teksti.getText()); //Katsotaan, onko alkuluku. int x = 2; for (; x <= luku && luku % x != 0; x++){ } //Näytetään tulos. if (x == luku){ teksti_2.setText("On alkuluku"); } else { teksti_2.setText("Ei ole alkuluku"); } }; EventHandler<ActionEvent> event8 = (ActionEvent e) -> { teksti.setText(String.valueOf(luku)+"8"); luku = Integer.valueOf(teksti.getText()); //Katsotaan, onko alkuluku. int x = 2; for (; x <= luku && luku % x != 0; x++){ } //Näytetään tulos. if (x == luku){ teksti_2.setText("On alkuluku"); } else { teksti_2.setText("Ei ole alkuluku"); } }; EventHandler<ActionEvent> event9 = (ActionEvent e) -> { teksti.setText(String.valueOf(luku)+"9"); luku = Integer.valueOf(teksti.getText()); //Katsotaan, onko alkuluku. int x = 2; for (; x <= luku && luku % x != 0; x++){ } //Näytetään tulos. if (x == luku){ teksti_2.setText("On alkuluku"); } else { teksti_2.setText("Ei ole alkuluku"); } }; EventHandler<ActionEvent> event10 = (ActionEvent e) -> { teksti.setText(String.valueOf(luku)+"0"); luku = Integer.valueOf(teksti.getText()); //Katsotaan, onko alkuluku. int x = 2; for (; x <= luku && luku % x != 0; x++){ } //Näytetään tulos. if (x == luku){ teksti_2.setText("On alkuluku"); } else { teksti_2.setText("Ei ole alkuluku"); } }; EventHandler<ActionEvent> event11 = (ActionEvent e) -> { //Tyhjennetään. teksti.setText(""); teksti_2.setText(""); luku = 0; }; //Luodaan objektit. yksi.setOnAction(event); kaksi.setOnAction(event2); kolme.setOnAction(event3); nelja.setOnAction(event4); viisi.setOnAction(event5); kuusi.setOnAction(event6); seitseman.setOnAction(event7); kahdeksan.setOnAction(event8); yhdeksan.setOnAction(event9); nolla.setOnAction(event10); tyhjenna.setOnAction(event11); //Luodaan ikkuna. Scene scene = new Scene(r,400,400); stage.setTitle("Alkuluvut"); stage.setScene(scene); stage.show(); } public static void main(String[] args) { launch(args); } }
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.