Löytyykö tietoa vbsendmail.dll toimivuudesta win8/Win10 ympäristöissä?
Ohjelma koodattu VB6:lla ja vbsendmail.dll rekisteröity onnistuneesti molemmissa administraattorina ympäristöissä ja ohjelmaa suoritettaessa molemmissa ympäristöissä sama virheilmoitus:
Run-time error 430. Class does not support Automation or does not support expected interface.
Onko jo niin vanhaa ettei enään saa toimimaan? Kokemusperäinen tieto olisi hieno juttu.
Arvaus, että koneella ei ole jotain kirjastoa jonka vbsendmail.dll vaatii.
Kiitos vinkistä!
vbsendmail.doc mukaan tarvittavat kirjastot ovat vbsendmail.dll ja mswinsck.ocx, jotka molemmat kyllä löytyvät koneesta. Tuosta tarkastelusta oli kyllä se hyöty, että
samasta dokumentista löytyi maininta ohjelman kääntämisestä vb6-versiolla sisältäen sp4:n.
Tuota sp4 minulla ei ole asennettuna enkä ole netistäkään toimivaa latauspaikkaa löytänyt.
Tuleekohan nyt stoppi tähän hommaan?
No SP4 ei varmaan löydy, kun se on vanha versio. Voisi kuvitella että viimeisin eli SP6 ajaisi saman asian.
https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=5721
Netistä löytyy myös ehdotus, että vbsendmailin voisi ottaa osaksi omaa projektia, jolloin erillistä dll:ää ei tarvitse. Toki en tiedä onko siinä ollut sama vbsendmail kyseessä, nimi kuulostaa sen verran geneeriseltä että varmaan voi olla montakin tuon nimistä kirjastoa.
Pienen testin jälkeen voi jo todeta, että netistä ladattu sendmailexample.exe kyllä toimii sekä 8 että 10-versiossa. Tuo esimerkki on käännetty SP4:lla. Itse käännettynä noista ladatuista tiedostoista versiona --> antaa entisen virheen.
Joo SP6 kyllä löytyy. Koneeni (jossa vb6) on win7 ja tarkoitukseni ei ole päivittää sitä 10-versioon. Nyt pitänee vaan löytää uskallus asentaa sp6 ja kädet ristissä toivoa kaiken toimivat tuon jälkeen (myös itse vb6:n).
Noissa SP pakettien vaatimuksissa ei mainita missään WIN7aa, mutta onko tuolla merkitystä?
Löytyyköhän keltään täällä VB6 toimivana joko SP4:llä tai SP6:lla?
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.