Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: IP osoitteet

tuomas [19.12.2003 13:48:39]

#

Miten saan selville jonkun muun ip osoitteen?
Elikkä joku on tehnyt kopion minun kotivuistani
(Kotisivuni eivät ole mitkään olen tuomas ja asun siellä ja lässyn lässyn lää vaan vaivalla tehdyt peleihin sun muuhun liittyvät sivut)
ja käynyt kirjoittamassa vieraskirjaan.
Vieraskirja tallentaa kävijöiden ip osoitteet.
Epäilen erästä muun sivuston ylläpitäjää teosta ja haluasin
selvittää tuon kyseisen ylläpitäjän ip osoitteen.
Miten saan sen selville?
Auttakaa!!!

makeuu [19.12.2003 13:57:28]

#

Ensinnäkin, mitä vieraskirjaa käytät? Yleensä vieraskirjoissa näkee aina ip:t. Tämä oli aika vaikea kysymys jos ei tiedä ketä epäilet ja ku ei tiiä mikä netti niillä on. xD

tuomas [19.12.2003 13:59:41]

#

Vieraskirjasta näkee ip osoitteen mutta kuinka saan esim. ohjelmointiputkan tekijän ip osoitteen selville?

T.M. [19.12.2003 14:08:13]

#

<?php
$ip = $_GETIP['Antti Laaksonen'];
?>

Eiköhän se tolla mene... mutta, jos on esimerkiksi 2 samannimistä ihmistä niin se voi ottaa sit väärän IP:n :-(

PS: tämä oli vitsi

leftover [19.12.2003 20:35:10]

#

traceroutella saat jäljitettyä ip:n sillä hetkellä käytössä olevaan koneeseen (useimmiten proxy). Proxyssa kyllä löytyy tieto kuka tulee mistäkin portista, mutta hankala näitä tietoja on saada ainakaan ilman oikeuden määräystä. Jos epäilet tekijänoikeusrikkomusta, kannattaa käydä katsomassa esimerkiksi http://www.effi.org/index.html?tmplang=fi katsomassa mahdollisia toimintaohjeita.

TETRIS [20.12.2003 15:26:39]

#

Löytyyhän niitä Whois ohjelmia joilla saa katsottua kaikkea kivaa käyttäjän IP:stä. VisualZone on kätevä ohjelma. Sillä saa jäljitettyä missä jonkun IP:n omaava asuu yms..... tosin ohjelma on lisäpalikka ZoneAlarmiin joten jäljitystä (ja muita "leluja") saa käytettyä vaan jos kyseinenhenkilö on yrittänyt murtautua koneellesi.

remontti-reiska [20.12.2003 15:33:38]

#

Minulla oli Nortonin palomuurissa semmonen ip osotteen jäljittäjä, jolla kylläkin voi katsoa vain hyökkääjien, mutta se oli java-aplettina (HTML sivuna), niin minä hieman katselin HTML koodia ja minulle selvenin, että jos vaihtaa siitä koodista aina sen ip osotteen, tallentaa ja katsoo netti-selaimell, niin tiedot näkyy, mutta kartta juttua ei ole niin kuin hyökkääjillä :D.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta