Minulla on sellainen ongelma tekemilläni WordPress-sivuilla että lääkemainosspämmiä tulee melkein joka päivä vaikka sivuston kommentointiosiot ovat suojattu 2 eri Capchalla.
Tähän ei kait ole ratkaisua koska nämä spämmäjät ovat tietenkin ihmisiä eikä robotteja?
Onko sinulla käytössä joku anti-spam plugari esim. Akismet?
Google ReCaptcha ja vielä erillinen Captcha sen lisäksi.
Siis spämmit tulee lähinnä Wordpress-sivujen ja blogipostausten kommentointiosioihin ja ne menee aluksi moderointiin eli eivät näy julkisesti kenellekkään mutta minun täyttyy käydä aina laittamassa ne moderoinnissa spämmiin.
Ainakin kotisivullasi i4ware.fi voisi auttaa, jos edes tarkastaisit, onko reCAPTCHA täytetty. Nyt lomakkeen voi lähettää ilman sitä, ja laskutehtävä taas on botille helppo nakki.
Testasin, että jos reCAPTCHA ei ole teytetty niin se antaa lähettää lomakkeen ilman mitään virheilmoitusta mutta kuitenkaan kommetti ei tallennu näin tietokantaan.
Lisäys: Akismet maksaa liikaa per kk, koska minulla on multisiteasennus ja minulla on valmiiksi palvelin kulut koska on kaksi virtuaalipalvelinta, yksi leasing-sopimus, jne. Pienistä puroista syntyy joki jotean kk-maksullisia juttuja ei voi ottaa liikaa.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.