Kun mä osaan jo laitaa ukon liikumaan mutta miten saan sen pysähtymään kun se koskee toista objektia.
If pelaaja.Top < (hirviö.Top + hirviö.Height) Then If (pelaaja.Top + pelaaja.Height) > hirviö.Top Then If pelaaja.Left < (hirviö.Left + hirviö.Width) Then If (pelaaja.Left + pelaaja.Width) > hirviö.Left Then 'tähän pysähtymis juttu End If End If End If End If
Kaviaarin lähettämä koodi, eli kannattaa käyttää haku toimintoa.
Ennenkö ukko liikkuu uuteen ruutuun, kannattaa tallentaa ukon koordinaatit, josta ne voidaan ladata uudestaan, jos uusissa koordinaateissa on hirviö ja tällöin ukko palaa takaisin edelliseen paikkaansa.
Esim.
x2 = x
y2 = y
Liikutetaan ukkoa
Jos ukon uudessa kohdassa on hirviö THEN x = x2: y = y2
Juu
kannattaa käyttää and juttua eli
If pelaaja.Top < (hirviö.Top + hirviö.Height) And (pelaaja.Top + pelaaja.Height) > hirviö.Top And (pelaaja.Left < (hirviö.Left + hirviö.Width) And (pelaaja.Left + pelaaja.Width) > hirviö.Left Then 'tähän pysähtymis juttu End If
Juu tiedätekö miten sen saa samalla esim apumaan??
juu
No miten voitko kertoa????
juu
No mikä se siten on?(hei juu sana on patentoitu mun nimiin (äläkä v*i*u*l*e plz))
lainaus:
(hei juu sana on patentoitu mun nimiin )
en usko! vaikka käytätki sitä ahkerasti... juu
On se käy katomassa vaikka osoiteesta : (osoite poistettu)
knääs, onks sulla muka oma patentti toimisto :D
Juu mä perustin sen äsken
niin kun tein nuo sivutkin.
joojoo... :D
Jaa no voisitko sää nyt laitaa sen jutun miten se ampuu (hirviö)samalla kun se tulee ukkoa kohti
Muistakaa lähetää patenti sanoja!!!
No voisko joku kertoa miten ukon saa ampumaan samalla kun setulee toista ukkoa kohti(sillä millä ite liikuu)
Laita joku piste liikkumaan
"if ukko on samassa kuin monsteri sitten monsteri ampuu pisteellä"
pset (a, b), qbcolor(1): line (a-1, b-1)-(a+1, b+1), qbcolor(7), b a=a-1
tollastako tarkotit
Riippuu täysin siitä miten esim. luodit ja muut jutut pelissä luodaan. Mutta näin yksinkertaisesti sen saa tehtyä:
- Käännä vihollista omaa ukkoa kohti
- Kun on kääntynyt, luo luoti jonka suuntana on oma ukko
:D
Kiitoksia avusta ja saane taas muistutaa käykää patentoimassa sanoja yläälä olevaan osoiteeseen.
lainaus:
Kiitoksia avusta ja saane taas muistutaa käykää patentoimassa sanoja yläälä olevaan osoiteeseen.
Tuskin kukaan haluaa käydä patentoimassa sinun lapsellisessa patenti tomistossasi (3 kirjoitusvirhettä).
V**** ite oot lapselinen kenkku ja v*t*u*A se sua haitaa onko kirjotus virheitä vai ei "kenkku jenkku"
Eiköhän jätetä nämä trollit ihan suosiolla rauhaan ja kasvamaan.
luotix = ukkox
luotiy = ukkoy
DO
luotix = luotix + suunta
luotiy = luotiy + suunta
LOOP until luotix = hirviöx AND luotiy = hirviöy
JUU... ja äläkää kiroilko noiden ****-merkkien avullakaan. Jatkuva V-sanan hokeminen on lapsellista.
En lintsaa äidinkilen tuneilta , mitä ota vakavasti ,hohojaa , no hohohohohohohojaaa
+++++++++ Jos vältämättä haluat titää miksikirjoitus virheet tulevat niin ne tulevat siksi että minulla on lukihäiriö
Älkää välittäkö. Murrosikä painaa päälle. Niinkun mullakin ;D.
lukihäiriöitä ei tueta
joko "vittu" on patentoitu? jos ei niin se mulle...
Jos tämä ei mene offtopiciksi niin mikä sitten menee?
Tajutkaa nyt otsikko oikein "ROOLIPELIN TEKEMINEN" eikä "KIROSANOJEN PATENTOIMINEN"
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.