Mikä olisi semmonen käyttis, joka veisi vähän tilaa, ja olisi todella kevyt?
Haluatko tekstipohjaisen vai graaffisen?
Tekstipohjaisena DOS tai jokin linux ilman ikkunamanageria.
Graaffisista:
Uusimman MikroBitin postipalstalla suositeltiin Debianina IceWM-ikkunamanagerilla.
FreeDOS on ilmainen (GPL-lisensioitu) ja vie ~60-5 MT asennuksesta riippuen. Kotisivut: http://www.freedos.org CD-levykuvia en nyt heti löytänyt, varmaan ne sieltä jostain löytyvät. Mukana tulee (Tai jos ei tule, voi ladata sen kotisivuilta. Saatavilla myös pari muuta GUIta) graafinen käyttöliittymä. Mukana tulee melko laaja ohjelmavalikoima (Esim. emacs:in DOS-versio ja kaikki DOSin perusohjelmat)
Toinen mahdollisuus on sitten Linux tekstitilassa minimiasennuksella.
EDIT: Muokattu linkki toimimaan.
EDIT: Kirjoitusvirhe ja vähän lisää asiaa.
Joo, toi freedos on tosi hyvä(koska mun faija käyttää sitä... se ei tykkää mistään maksullisesta jota ei ole maksettu... :P)
Itse käytin FreeDOS:n boottidisua, jota olen työstänyt niin, että se ei ihan heti näytä miltään dossin versiolta, mutta ei ole vielä valmis ja olen tekemässä sitä serkulle, joka itse sekoitti omasta koneestaan windowsin niin, että windows ei enään käynnisty eikä vie koko homma edes disketin vertaa tilaa :)
Slackware Linux minimiasennuksella. Vie tilaa pari-kolmesataa megaa ja toimii neljäkasikutosessakin.
Korjaus: minimivaatimus 50mb tilaa.
Muuten, tämä on sinäänsä tyhmä ja turha kysymys, mutta kysyn kummiskin, miten helppo olisi tehdä itse käyttis :P
HUOM! Itse en edes ajattele tekeväni!!
Todella vaikea.
riippuu käyttiksestä... kyllä niitä yksinkertasia yhtä ohjelmaa ajavia real mode käyttiksiä tekee helpolla
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.