Jahas .... Olisikohan pimenevien iltojen iloksi taas mahdollista saada jotakin pientä väsättävää? Eli pieni kisa olisi mukava piristys harmaan arjen keskellä!
Jos olisi vähän pitempi aikajänne, niin ehtisi säätää paremmin kaikki yksityiskohdat kuntoon ja kirkastaa viimekertainen hopea kirkkaammaksi ...
Todennäköisesti en ehdi seuraavaankaan kisaan osallistua, mutta aina on pyörinyt mielessä nimenomaan tuo pidempi aika ja mahdolliset väliturnaukset esim. 1kk välein. Näiden väliturnausten välissä tekoälyään voisi kehittää muita vastaan ja kilpailu huipentuisi esim. vasta 3kk päässä häämöttävään lopputurnaukseen. Olisiko tällaisessa toteutuksessa järkeä?
TapaniS kirjoitti:
Olisikohan pimenevien iltojen iloksi taas mahdollista saada jotakin pientä väsättävää? Eli pieni kisa olisi mukava piristys harmaan arjen keskellä!
Meinasin ehdottaa noita putkaposteja, joilla olen väliin itseäni piristänyt, mutta Tapanilla näyttääkin olevan aika komea suora tuloslistalla :)
Kannatan pitempää kilpailuaikaa, jos jotain järjestetään!
kuulostaa kivalle. pitäisi vain saada ekaksi järkiluistamaan, opittua aiheeseen sopivaa. siihen tosin ikinä pääsen.
mutta minusta olisi hauska kuitenkin ajatella että esimerkiksi ascii merkit ottaisivat mittaa toisistaan... tai oikeastaan mietin josko saisin ne liikahtelemaan ihan ennen kuin sirkustemppuja niille opettaisin... :) heh.
Aika ja inspiraatio on ollut rajallista. Laitan kuitenkin jouluun mennessä kisan pystyyn. Toivottavasti nyt ideoimani peli on tarpeeksi helppo mutta riittävän vaikea. Saa auttaa logon piirtämisessä (nykyisiin mittoihin ja sivun väritykseen sopivasti) viikon kuluessa. (Lisäys 18.12.: Uusi logo on saatu, kiitos!)
Hyviä aiheita ei ole ihan helppo keksiä. Yksinkertaisiin peleihin on liian selvä ratkaisu. Esimerkiksi mahdollisimman helpossa räiskintäpelissä saattaa pärjätä hyvinkin, kun vain tykittää jatkuvasti täysillä vihollista. Kun tätä ongelmaa alkaa ratkaista, usein lopputuloksena tulee niin monimutkainen peli, ettei siitä ole enää helppo järjestää kisaa. Joskus taas ei löydy riittävän selvää tavoitetta peliin. Esimerkiksi jokin ASCII-luolastoseikkailu olisi kiva, mutta mikä olisi riittävän helppo mutta kiinnostava tavoite?
Metabolix kirjoitti:
Hyviä aiheita ei ole ihan helppo keksiä. Yksinkertaisiin peleihin on liian selvä ratkaisu. Esimerkiksi mahdollisimman helpossa räiskintäpelissä saattaa pärjätä hyvinkin, kun vain tykittää jatkuvasti täysillä vihollista. Kun tätä ongelmaa alkaa ratkaista, usein lopputuloksena tulee niin monimutkainen peli, ettei siitä ole enää helppo järjestää kisaa. Joskus taas ei löydy riittävän selvää tavoitetta peliin. Esimerkiksi jokin ASCII-luolastoseikkailu olisi kiva, mutta mikä olisi riittävän helppo mutta kiinnostava tavoite?
Joskus voisi olla mielenkiintoinen toteuttaa raycaster tyypisellä pelimoottorilla toimiva deatmatch kilpailu. Toteutuksen helpottamiseksi peli voisi toimia vuoropohjaisesti. Rajattu näkymä, mitä käyttää siirtojen muodostamiseen antaisi kivan ulottuvuuden peliin.
Kilpailun actioni voisi näyttää vaikka tältä
jalski kirjoitti:
Rajattu näkymä, mitä käyttää siirtojen muodostamiseen antaisi kivan ulottuvuuden peliin.
Toki oman kuvan muodostaminen maailmasta olisi tekoälylle kiva haaste, mutta mikään deatmatch ei välttämättä edellytä pelimaailman oppimista. Poimintakilpailu on oikein onnistunut idea, vaikka sen näkemistä ei ole suoranaisesti rajoitettu. Joutuuhan tekoäly miettimään pelimaailmaa nykyiselläänkin, jotta se osaisi muodostaa optimaaliset reitit.
Joskus voisi kokeilla rajoitettua näkymää esim. kuljetuspelissä. Poimintaa voisi jatkojalostaa niin, että numerot pitää kuljettaa omaan kotikoloon. Mutta olisiko raycasterista sitten hyötyä? En ainakaan heti keksi mitä.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.