Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: Lisää apua *VB*

Sivun loppuun

The Ohjelmoija [16.12.2003 15:14:19]

#

Kiitos teille jotka opettivat minulle sen liikkumis systeemin. =)

Nyt olisi uusi ongelma.

1:
Miten voin tehdä, niin, että kun painaa vaikka Ctrl, niin hahmo ampuu sinne päin mihin se katsoo?

hunajavohveli [16.12.2003 15:18:25]

#

Mihin suuntaa hahmo voi ampua? Onko sellainen ylös, alas, vasen, oikea systeemi vai asteittainen kääntyminen?

remontti-reiska [16.12.2003 15:29:40]

#

Hitto. Lähetin just Antille hyvän koodivinkin jolla voi tuota hieman avittaa. No kaipa se päästä lähtee:

if keycode =vbkeyctrl then 'tuo ctrl ei ehkä ole oikein ja sen voi vaihtaa
if kuva.picture = kuva2.picture then
ammus.left = ammus.left + 200
end if
end if

kuva2 pitää olla oikealle päin oleva ukkeli ja formin keyprewiev pitää olla true!

The Ohjelmoija [16.12.2003 16:58:03]

#

lainaus:

Mihin suuntaa hahmo voi ampua? Onko sellainen ylös, alas, vasen, oikea systeemi vai asteittainen kääntyminen?

Kääntyminen on ihan vaan vasemmalle, ylös, oikealle, alas.

remontti-reiska [16.12.2003 18:15:32]

#

Milläs koodilla olet kääntymis järjestelmän tehnyt? Olin lähettänyt juuri tosi hyvän sellaisen nuolnäppäimillä liikkuvan koodinpätkän. Olisi juuri sopiva tuohon äsken lähettämääni viestiin.

The Ohjelmoija [16.12.2003 18:19:42]

#

lainaus:

Milläs koodilla olet kääntymis järjestelmän tehnyt? Olin lähettänyt juuri tosi hyvän sellaisen nuolnäppäimillä liikkuvan koodinpätkän. Olisi juuri sopiva tuohon äsken lähettämääni viestiin.

Laita se liikkumis koodi tähän ja yhdistä tuo ampumis koodi siihen, niin testaan miten toimii. Jos et halua koodia tähän laittaa voit lähettää sen minulle sähköpostilla. (Löytyy profiilista)

kaviaari [17.12.2003 15:47:24]

#

remontti-reiska, pistäs mulle niin katon onko se sun koodi kunnossa...

remontti-reiska [17.12.2003 16:52:34]

#

if keycode = vbkeyright then
kuva1.left = kuva1.left + 200
end if 'jne.

keypreview = true
Ja sitten oli sellainen kuvajuttu, että kun painaa vasemalle niin kuva vaihtuu vasemalle päin ja niin edespäin.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta