Kiitos teille jotka opettivat minulle sen liikkumis systeemin. =)
Nyt olisi uusi ongelma.
1:
Miten voin tehdä, niin, että kun painaa vaikka Ctrl, niin hahmo ampuu sinne päin mihin se katsoo?
Mihin suuntaa hahmo voi ampua? Onko sellainen ylös, alas, vasen, oikea systeemi vai asteittainen kääntyminen?
Hitto. Lähetin just Antille hyvän koodivinkin jolla voi tuota hieman avittaa. No kaipa se päästä lähtee:
if keycode =vbkeyctrl then 'tuo ctrl ei ehkä ole oikein ja sen voi vaihtaa if kuva.picture = kuva2.picture then ammus.left = ammus.left + 200 end if end if
kuva2 pitää olla oikealle päin oleva ukkeli ja formin keyprewiev pitää olla true!
lainaus:
Mihin suuntaa hahmo voi ampua? Onko sellainen ylös, alas, vasen, oikea systeemi vai asteittainen kääntyminen?
Kääntyminen on ihan vaan vasemmalle, ylös, oikealle, alas.
Milläs koodilla olet kääntymis järjestelmän tehnyt? Olin lähettänyt juuri tosi hyvän sellaisen nuolnäppäimillä liikkuvan koodinpätkän. Olisi juuri sopiva tuohon äsken lähettämääni viestiin.
lainaus:
Milläs koodilla olet kääntymis järjestelmän tehnyt? Olin lähettänyt juuri tosi hyvän sellaisen nuolnäppäimillä liikkuvan koodinpätkän. Olisi juuri sopiva tuohon äsken lähettämääni viestiin.
Laita se liikkumis koodi tähän ja yhdistä tuo ampumis koodi siihen, niin testaan miten toimii. Jos et halua koodia tähän laittaa voit lähettää sen minulle sähköpostilla. (Löytyy profiilista)
remontti-reiska, pistäs mulle niin katon onko se sun koodi kunnossa...
if keycode = vbkeyright then kuva1.left = kuva1.left + 200 end if 'jne.
keypreview = true
Ja sitten oli sellainen kuvajuttu, että kun painaa vasemalle niin kuva vaihtuu vasemalle päin ja niin edespäin.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.