Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Polttavan aseman asennus

mrkebab [15.12.2003 13:23:10]

#

Asensin polttavan aseman tietokoneeseen. Ongelmaksi muodostui kumminkin se, että nyt kun asema on asennettu niin aina kun laitan jonkun peli cd:n tai ohjelma cd:n sisälle niin asema alkaa automaattisesti soittaa levyä. Eli kun minun pitäisi esimerkiksi installoida jokin peli ja kun laitan cd sisälle niin windows aukaisee automaattisesti cd-soittimen ja alkaa soittamaan levyä. Kokeilin jokaisella jumpperi asetuksellakin (CSEL enabled, Slave enabled, Master Enabled), mutta aina on sama juttu. Kuulin jostain että minun täytyisi vain vaihtaa jokin windowsin asetus, mutta en tiedä että mistä sen voi vaihtaa?

efteri [15.12.2003 13:35:30]

#

Minulle on käynyt sama ongelma mutta en muista enään mitensen saa toimimaan taas mutta jos satun muistamaan kerron siitä sinulle heti.

Meitsi [15.12.2003 16:42:58]

#

sen autostartin voi estää painamalla siftin pohjaan heti kun on laittanu levyn sisälle. se ei ole kuitenkaan pysyvää vaan sitä täytyy aina painaa uudelleen

rndprogy [15.12.2003 16:49:21]

#

Eikös siftillä voi ohittaa myös kopiosuojauksen?

mrkebab [15.12.2003 17:07:13]

#

Ei ongelma ole siinä että asema alkaa automaattisesti pyörittämään levyä vaan siinä etten saa esimerkiksi peliä installoitua kun asema ei käynnistä asennusta vaan se käynnistää jonkin soitto-ohjelman siis se lukee että kaikki levyt olisi jotain äänilevyjä.

trinit [15.12.2003 17:34:59]

#

lainaus:

Kokeilin jokaisella jumpperi asetuksellakin

Jumpperiasetukset ei aseman AutoPlay:hin vaikuta. Tarkista nyt että jumpperiasetus on oikeassa eli mikäli asema on yksinään jossakin IDE-väylässä jumpperoi se Masteriksi muulloin se yleensä laitetaan Slave:ksi.

AutoPlay asetusta voi muuttaa ainakin Windows XP (professional) järjestelmässä klikkaamalla aseman kuvaketta hiiren kakkosnäppäimellä ja valitsemalla ominaisuudet. Sieltä löytyy AutoPlay välilehti josta ainakin jotakin asetuksia voi vaihtaa.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta