Onko teillä kokemusta sellaisesta tunteesta, että teidän tekisi mieli koodata tekeillä olevaa projektia, mutta ette vain yksinkertaisesti jaksa(en tarkoita fyysistä väsymistä ja tuskin se on henkistäkään).
Ratkaisuja ongelmaan plz!! :)
Tuttu tunne... sen voittaminen tuntuukin olevan ohjelmointiharrastuksen suurin haaste. Itselläni auttoi viimeksi ~pannullinen mustaa kahvia ja toimeton lauantaipäivä. Koodasin sunnuntain puolelle kello 3:n asti (yhteensä n. 12 tuntia putkeen) :)
Kyseessä on henkinen väsymys.
Joskus auttaa myös, kun käväisee lenkillä ja haukkaa raitista ilmaa. Henkinen väsymys voi johtua myös huonosta huoneilmasta. Saan itse parhaat ideani metsässä /:)
Taikka sitten hakeudut jonkun oudon henkilön seuraan ja pyörit hänen kanssaan tunnin pari niin johan tulee ideaa jos toistakin + innostusta (itselläni on pikkuveli, joka käy tähän tarkoitukseen).
Joo kiitti vinkeistä. Täytyy kokeilla noita!
No siis tuohan on ainut syy miksi en koodaa 90% ajasta mitä vietän koneella. Ei jaksa. Tulee vaan istuttua tuntikausia kokispullon kans tietokoneella ja selattua kaikenlaisia foorumeita ja irkattua tai pelattua pasianssia ja tetristä. Vaikka ois paljon koodattavaa.
Mulla ainakin on välillä et eka alotan uuden projektin (mulla on varmaan kymmeniä keskeneräsiä) sitte teen pohjaa ja kun vastaan tulee bugi johon en löydä ratkaisua niin sammutan koneen, otan pirkka kolmioleivän, mehua ja menen lukemaan akuankkaa
Mulla on usein semmonen tunne etten jaksa tehdä koneella yhtään mitään, enkä jaksais mitään muutakaan tehdä. Ja välillä on hiukka surullinenkin tunne, joskus ahdistaa. Syysmasennustako olis? Aina sillon kun haluais kattoa telkkaria niin sillon tulee jotain salkkareita tai "uudestaan uudestaan" ohjelma, ja hyvät ohjelmat tulee sillon kun pitää nukkua tai sillon kun nukutaan, hyvänä esimerkkinä Stargåte, joka tulee melkein puoleltaöin, jolloin iskä huutaa jos en ole nukkumassa. Hohhoi :/
Joo, on tuttu tunne tuollainen. Joskus kun tulee ongelma eteen niin harmittaa kun ei pääse yli ja projekti voi jäädä kuukausiksi kesken. Sitten joskus kun selailee vanhoja projekteja niin tajuaa että näinhän se olisikin pitänyt tehdä ja innostus iskee jälleen. Paitsi tietysti siinä tapauksessa, että vanhoissa projekteissa on käyttänyt hirveästi systeemejä, joille nykyään tietää paremmat korvikkeet, eikä jaksaisi ruveta muuttamaan kaikkia uudestaan. Joo-o... metsässä minäkin samoilen, kun ei hommat suju.
Kyllähän sitä välillä noin tapahtuu, ja kun saa projektin käyntiin, tulee joku bugi eteen. Kysyn irkissä, jos kukaan ei tiedä, saatan pistää foorumiin tai sitten päätän jatkaa projektia joskus (lue: hylkään projektin).
Mulla yleensä riittää innostusta ja ideoita(jos ei riitä niin teen jotain "aiheeseen liittyvää" muuten kuin koneella ja sitten syntyy ideoita ja PALJON). Nyt kun tässä pohdiskelin niin en yksinkertaisesti vain pysty keskittymään. Yhtäkkiä vaan löydän itseni lukemasta jotain koodinpätkää moneen kertaan peräkkäin(siis olen aivan muissa maailmoissa).
Onhan tuo tuttu tunne. Aloitin sen palikkapelinkin tekemisen C++:lla ja SDL:llä. Jokapäivä kun ajelen koulusta pyörällä kotiin, ajattelen miten ohjelmoisin taas sitä peliä vaikka kuinka paljon pitemmälle.. Kun avaan koneen ja otan vesilasin, niin yhtäkkiä alkaa vain väsyttää ja avaankin muutaman selaimen, kaikkiin eri sivun, irc-clientin sekä muutaman tehonkuluttajan ja alan hyppimään selaimesta toiseen, sivulta toiseen.. :)
lainaus:
Jokapäivä kun ajelen koulusta pyörällä kotiin, ajattelen miten ohjelmoisin taas sitä peliä vaikka kuinka paljon pitemmälle..
Mulla on pyörii päässä usein samanlaista, kehittelen valmiita ideoita ja suunnittelen päässäni. Sitten kun vihdoin pääsen koneen ääreen niin *PIM* vaan enkä keksi miten sen koodaisi. :D
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.