Pelissäni pelaaja rekisteröityy ainakin sähköpostilla ja salasanalla. Tiedot tallennetaan tietokantaan joten mitein että kannattaako salasanat salata jotenkin jotta tietokannan vuotaessa kaikkie ei saisi salasanoja. Olen kuullut että viestejä voi salata muuttamalla kirjaimia numeroiksi tai siirtämällä kirjaimia mutta jos tälläistä teen php koodissani tietokannan vuodetrua nettiin myös koodini vuotaa nettiin jolloin kuka tahansa voi nähdä kuinka salaus puretaan. Onko tämä huoleen otettava tietoturvaongelma pienessä pelissäni vai kannattaako tallentaa vain salasanat suoraan ja olla miettimättä tätä ennenkuin saan 10k käyttäjää? Lisäksi tuli kysymys mieleen että tietääkö joku miten saisin tietokannassa olevat sähköpostit jonnekin ohjelmaan jonka kautta voin lähettää sähköpostia kaikille ja mikä on paras ohjelma tähän?
Kuten vastasin jo aiemmassa keskustelussasi: ”PHP:ssä on ihan erityiset funktiot salasanojen käsittelyyn, ja niistä on tietoa oppaassa ja koodivinkissä.”
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.