Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Yleinen keskustelu: Kone lagaa?

Sivun loppuun

SQ [12.12.2003 16:13:45]

#

Mikä on kun aina välillä koneeni rupeaa lagaan. Siis silleen et ku pelasin Cs 1.5, fps on normaalisti 40. Ja yhtäkkii fps laskee alle 10. Sit parin minsan pääst se nousee taas normaaliks. Jaku pelasin runescapea (:), nii yhtäkkii rupes lagaan, ja taas hetken pääst normaali. Olen jotain biossist säädelly mut vaihtanu normaaliks. Emolevy on asus p5a ja pross. 450mhz en tiedä merkkiä. Koneeni lämpötilat on idles jotain 30-40 ja käytös 30-50.

nlampola [12.12.2003 16:50:48]

#

Ookko tarkastanu ettei koneella ole mitään viirusta? Itsellä oli samantapanen, tosin se kesti aina vaan pari sekuntia, mutta toistu 15 sekunnin välein...

tsuriga [12.12.2003 18:23:16]

#

Henkimaailman asioita. Puhdista pölyt ja silittele hellästi.

sooda [12.12.2003 18:25:26]

#

lainaus:

Henkimaailman asioita. Puhdista pölyt ja silittele hellästi.

heh, toi auttaa varmasti :D

Minä [12.12.2003 18:48:00]

#

Mulla tahii kanssa kun netti o käytössä.. ihan oudosti. viirusta oon epäilly vaan MacAfee eikä Norton AntiVirus ei löydä mitään :/

sooda [12.12.2003 18:58:20]

#

onko sulla taustalla jotain mikä syö tehoja aina välillä?

nlampola [12.12.2003 19:03:27]

#

lainaus:

Mulla tahii kanssa kun netti o käytössä.. ihan oudosti. viirusta oon epäilly vaan MacAfee eikä Norton AntiVirus ei löydä mitään :/

Mikä käyttis sulla on? Jos XP tai NT niin ctrl-alt-del ja katot prosessit. Jos siellä on jotain outoja, jotka käyttää suoritinta niin sitten lopetat niitä. Jos käynnistyy uudelleen niin menet katsomaan Valvontatyökaluista (ainakin XP) niitä Palveluita ja sieltä joku palvelu käyttää sitä ja se pitää laittaa niin että se ei käynnisty uudelleen. En nyt muista kyllä sen palvelun nimeä...

Muille käyttiksille pitäis kanssa löytyä tälläsiä ohjelmia, joka näyttää kaikki ne prosessit...
Mutta Nortonin virusturva osaa poistaa sen, tietenkin täytyy päivittää... (siis jos on kyseessä sama virus)

Meitsi [12.12.2003 19:25:33]

#

Turhien ohjelmien poistosta:
1.
Kato käynnistä / ohjelmat / käynnistys ja poista kaikki turhat pikakuvakkeet niihin ohjelmiin mitä ei tarvi.
2.
Avaa käynnistä / suorita ja kirjota msconfig
sieltä voit tviikkailla mitä konetta käynnoistettäessä ajetaan.
3.
katso rekisterin run ja run once ja poista turhat

4.
lataa ad-avare. (www.lavasoft.de)
aja scanni ja poista spy/mainos/roskaohjelmat

VAROITUS!
Jos poistat jotakin vääriä ohjelmia niin kone saattaa bugata oikein todenteolla. Etenkin tämä varoitus koskee rekisteri muokkausta.
Be careful. Kokemusta koneen bugaamisesta väärien ohjelmien poiston jälkeen on.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta