Heippa!
Tarvitsisin apua tuplien hakemiseen excelistä. Olen yrittänyt monenlaisia koodeja ja jotkut toimivat joissain tapauksissa, mutta en saa millään tehtyä koodia, joka toimisi kaikissa tapauksissa. Tilanne on se, että minulla on isoja excel-tiedostoja ja haluaisin, että koodi etsisi sellaiset tuplarivit, joissa on määrätyt solut samoja ja värjäisi ne vaikka punaisella. Eli jos esim. A-, B- ja C-sarakkeessa on samat luvut/merkit samalla rivillä, koodi värjäisi punaisella vaikka A-sarakkeen solun?
Terve, alla linkki ohjeisiin (ohjeet kylläkin conditional formatilla, VBA:n sijaan):
Heippa!
Kiitos kovasti ohjeesta! Kokeilin myös tuota ehdollista muotoilua, mutta se ei oikein taivu mun tarpeisiin tai en ainakaan osannut tehdä sellaista. Haluaisin toteuttaa tämän kyllä mieluummin vba:lla. Olisiko jollain antaa koodin pätkää?
Private Sub CommandButton1_Click() For i = 1 To Taul1.UsedRange.SpecialCells(xlCellTypeLastCell).Row 'Jos sekä A, B ja C sarakken saman rivin solujen tekstiarvot ovat samat niin... If Taul1.Cells(i, 1).Text = Taul1.Cells(i, 2).Text And Taul1.Cells(i, 1).Text = Taul1.Cells(i, 3).Text Then Taul1.Range("A" & CStr(i)).Interior.ColorIndex = 3 Else Taul1.Range("A" & CStr(i)).Interior.ColorIndex = 0 End If 'Jos A ja B tai A ja C sarakken saman rivin solujen tekstiarvot ovat samat niin... 'If Taul1.Cells(i, 1).Text = Taul1.Cells(i, 2).Text Or Taul1.Cells(i, 1).Text = Taul1.Cells(i, 3).Text Then 'Taul1.Range("A" & CStr(i)).Interior.ColorIndex = 3 'Else 'Taul1.Range("A" & CStr(i)).Interior.ColorIndex = 0 'End If 'Jos A ja B tai A ja C tai B ja C sarakken saman rivin solujen tekstiarvot ovat samat niin... 'If Taul1.Cells(i, 1).Text = Taul1.Cells(i, 2).Text Or _ 'Taul1.Cells(i, 1).Text = Taul1.Cells(i, 3).Text Or _ 'Taul1.Cells(i, 2).Text = Taul1.Cells(i, 3).Text Then 'Taul1.Range("A" & CStr(i)).Interior.ColorIndex = 3 'Else 'Taul1.Range("A" & CStr(i)).Interior.ColorIndex = 0 'End If Next i End Sub
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.