Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Java: Javaan apua

Xiaou [29.03.2017 19:49:02]

#

Hei,

tässä aika alussa olen opettelussa, jotenka auttakaa vähän eteenpäin.
Haluaisin tietää onko javakirjastossa joku metodi, jolla sais ohjelman tulostamaan tietystä lauseiden listasta randomilla jonkun?

Hankala selittää...siis vaikka, että kun jonkin operaation tuloksena tulee vaikkapa 3, niin ohjelma valitsee sille tulokselle esitehdystä listasta arpoen String muotoisen tulostuslauseen. Tai jos tulos on vaikka 2, niin ohjelma hakee tälle tulostukselle tehdystä lauselistasta satunnaisen vaihtoehdon?

Haluaisin siis linkittää operaation tuloksen sillee, että ohjelma valkkaisi satunnaisen virkkeen tulostettavaksi, niistä vaihtoehdoista, jotka olen tälle operaation tuloksen lukuarvolle kirjoittanut?

Lukuarvot osaan tulostaa kyllä ja kirjoittaa eri listat virkkeitä joka lukuarvolle, mutta ensinnäkin, miten arvotaan String-lauseista satunnainen (onko tää edes mahdollista, vai onko jokainen string numeroitava ja arvottava satunnainen numero ja sitten kirjoitettava ehtolauseella virkkeentulostus arvotulle numerolle)?

Tänks gurut!

Metabolix [29.03.2017 20:25:42]

#

Laita tekstit taulukkoon, arvo luku taulukon pituuden mukaan ja ota sen mukaan taulukosta teksti.

Xiaou [29.03.2017 20:40:59]

#

Tota funtsin kans, mietin vaan, että pienemmällä työllä sais jos kirjottelin vaan String-virkkeet ja niistä suoraan arpois. Teen näin, jossei Stringeistä voi arpoa.

Metabolix [29.03.2017 20:46:06]

#

Niin no selitä sitten itse, mihin ne kirjoittaisit ja miten niistä ”suoraan arpois”. Laita esim. jokin pseudokoodi, miltä kuvittelisit tämän ominaisuuden näyttävän.

Minusta juuri tässä taulukkoratkaisussa tekstit on johonkin kirjoitettu ja niistä melko suoraan arvotaan.

Xiaou [29.03.2017 20:48:59]

#

Eläpä hermostu :D ratkaisusi on hyvä. Eihän tuossa tarvii ku alustaa taulukko, muuten sama duuni kun numeroisi lauseet ja viittais arvontakoneella vaikkapa numeroihin 1-10 per tulos. Taulukko kuulostaa järkevältä ja selvimmältä.

_Pete_ [30.03.2017 10:14:01]

#

Saa esimerkiksi näin:

1) Lisäät sanat listaan (List)

2) Käytät Collections.shuffle(list)

3) tulostat sekoitetusta listasta sanan.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta