Miten saan nollattua tiedot, kun siirrän tietoja listboxin ja labelin välillä. Eli kun käyn ohjelman läpi niin mun pitäis samuttaa koko ohjelma ennen kun se nollaantuu. Kaikki vanhat tiedot jää labeliin ja vaikka poistan listboxista remove komennolla se poistaa sen mutta ohjelma kuitenkin jättää sen sinne, vaikka listboxissa ei näy mitään.
label1.caption = ""?
Kokeile tätä:
label1.clear() List1.Clear()
Toi ei varmaa mee noi mut toho tyylii
Visual Basic .Net:ssä se menee seuraavan laisesti:
Label:
Label1.Clear()
ListBox:
ListBox1.items.Clear()
Kiitoksia, mulla on projekti käynnissä ja huomenna pitäis näyttää opettajalle, eikä ohjelma toimi kunnolla. Kyllähän noi komennot voi laittaa Buttoniin?
Voi... ei pitäis olla ongelmia(siis jos noi toimii)
Miten sit saa koko ohjelman lopetettua? Opettaja kerto niin monimutkaisen koodin että en viitti ees yrittää sillä, kun tiedän et siihen kyllä löytyy helpompikin tapa, kun vaan tietäis sen???
Ei se oikeasti kovinkaan monimutkaista ole.
End
Koulussa Visual basic.Net ohjelmassa ei toimi End
Siinä pitää kirjoittaa Me.Close() Me.Dispose() ja ne toiminnot sammuttaa vain kyseisen formin. Mutta haluan et se lopettaa koko ohjelman, eli sulkee kaikki formit samalla käskyllä.
Mulla on Visual Basic.NET ja siinä tuo toimii vallan hyvin...
mutta mites saa listboxin sillee että valitsee listboxista vaikka None ja sit painaa kommandia nii tietsikka MsgBoxaa vaik moi
Voisko joku auttaa PLZ
Private Sub Command1_Click() If List1 = "None" Then MsgBox("Moi") End Sub
lainaus:
Voisko joku auttaa PLZ
Ei täällä tarvitse erikseen kysyä, voidaanko auttaa. Riittää, kun kysyy, niin kyllä sitä apua saa. ;)
mites saadaan sillee että hiiren oikea tai vasen näppäintä painetaan ohjelmalla?
pipopää kirjoitti:
mites saadaan sillee että hiiren oikea tai vasen näppäintä painetaan ohjelmalla?
Hmm... ei ohjelmalla kyllä saa hiiren näppäintä painettua, mutta näppäimen painalluksella voi kyllä vaikuttaa ohjelmaan. :) (sitä varmaan meinasitkin)
Private Sub Form_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) If Button = 1 Then a = MsgBox("Vasen nappi") If Button = 2 Then a = MsgBox("Oikea nappi") End Sub
eiku silee jos vaikka tekee ohjelma jossa on sellainen stydeemi et se clikaa tietyissa koordinaateissa vasemalla tai oikealla näppiksellä
Tarkoitatko siis, että kun hiiren vie tiettyyn kohtaan, niin silloin pitäisi tapahtua jotain?
Private Sub Form_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) Form1.ScaleMode = 3 If X < 10 And Y < 10 Then Beep Beep End End If End Sub
Vie hiiri vasemaan ylänurkkaan, niin ohjelma suorittaa If-lausekeen sisältämät käskyt.
Vain MouseDown proseduurissa voi tehdä näin. X ja Y ovat hiiren koordinaatit
Private Sub Form_MouseDown(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single) if X > 100 And X < 150 And Y > 100 And Y < 150
Edit: Kauhea nopeus kilpailu.
ei menny vielläkään oikein teen sellaista ohjelmaa joka käyttää SetCursorPos :sia ja se siirtää hiiren tiettyyn kohtan mutta ny ku oon saanu sen toimimaan ni tartis saada hiiri tekemään jotain niinku klikaamaaan (muuten ohjelman täytyy olla timerin sisalla)
muutes miten ton boxin saa mikä tulee teille kun kirjoitatte koodia
pipopää kirjoitti:
ei menny vielläkään oikein teen sellaista ohjelmaa joka käyttää SetCursorPos :sia ja se siirtää hiiren tiettyyn kohtan mutta ny ku oon saanu sen toimimaan ni tartis saada hiiri tekemään jotain niinku klikaamaaan
muutes miten ton boxin saa mikä tulee teille kun kirjoitatte koodia
Et voi saada hiirtä "klikkaamaan". Sen sijaan voit kyllä suorittaa tapahtumia, joita seurasi jos käyttäjä klikkaisi hiirellä.
Edit: Ja siitä boxista: Olisi ehkä syytä lukea keskustelun ohjeet, ennen kuin tulee keskustelemaan. ;)
Nyt kun ne vielä on pantu aivan selkeästi näkyville heti viestiboxin viereen.
siis eiks vbeellä pystyis vaikka tekemään runeeen auto mieneria!
pipopää kirjoitti:
En tiedä. Ensin olisi kiva tietää, mikä on "runeee" ja "auto miener"
rune on tyhmä peli osoitteessa www.runescape.com ja siinä täytyy klikkailla hiirellä
No et tietenkään saa tehtyä mitään toisessa ohjelmassa. Siis tuo Form_MouseDownin Form viittaa tietenkin oman ohjelmasi Formiin. Jos ihan pakko on tuollainen ihmeviritelmä saada aikaan, niin WinAPI:lla saattaisi ehkä onnistua, mutta se ylittää minun taitojeni rajan.
Edit: Koko tätä hiiren ja klikkaamisen toimintaperiaatetta on todella mutkikas selittää. Kunhan ymmärrät, että hiiri ei pysty klikaamaan, vaan se joka klikkaa, on käyttäjä. Käyttäjä klikkaa hiirtä, hiiri ei klikkaa mitään. Se, että tietokone tekee jotain siksi, että nappia painetaan, johtuu siitä, että hiiri lähettää tietokoneen porttiin tiedon tästä. Tai voisithan ehkä ottaa koko hiiren pois, ja värkätä tilalle oman laiteen, joka lähettää porttiin tietoa jatkuvasta klikkaamisesta. Äärimmäisen helppo juttu...
Edit2: Kunhan tajuat, että ohjelmallasi et käyttäjää klikkamaan, etkä saa myöskään hiirtä lähettämään tietoa. Ohjelmoija komentaa tietokonetta. Piste.
no voitko kattoo tätä lataa paketti.zip http://www.kolumbus.fi/teras.quad/temp/vb.exe
vihaan tätä systeemia se ei ikinä toimi siss tää nettisivu!
siinä on se mitä ma oon tehny tähän mennessa
vitsi kun unohtui moduli tässä versiossa se on mukana
Private Declare Function SetCursorPos Lib "user32" (ByVal x As Long, ByVal y As Long) As Long Private Declare Sub mouse_event Lib "user32" (ByVal dwFlags As Long, ByVal dx As Long, ByVal dy As Long, ByVal cButtons As Long, ByVal dwExtraInfo As Long) Const MOUSEEVENTF_LEFTDOWN = &H2 Const MOUSEEVENTF_LEFTUP = &H4 Private Sub Timer1_timer() SetCursorPos 10, 10'kohta jota ohjelma klikkaa mouse_event MOUSEEVENTF_LEFTDOWN Or MOUSEEVENTF_LEFTUP, 0&, 0&, button, dwno DoEvents End Sub
laita timerin intervaliksi vaikka 1000.
Tällä koodilla ohjelma klikkaa ruutua eikä käyttäjä.
lainaus:
Ei oikein toimi tuo sun ohjelmas (mitähän tuon nyt pitäisi tehdä?) Ei kyllä ole VB6:sta mulla, että se voi olla yksi syy, miksei toimi.
ei kyllä mullakaan vaan vbcce ootko koittanu ekaks avata vb ja sieltä toi tiedosto
edit1: muuten mites tosta koodipätkästä ylhäällä saa klikaamaan oikealla näppiksellä
pipopää kirjoitti:
edit1: muuten mites tosta koodipätkästä ylhäällä saa klikaamaan oikealla näppiksellä
Näppäimistön nappien painalluksia pystyy lähettämään sendkeys:llä
esim.
sendkeys "a" (muistaakseni)
Hiiren oikean puoleisella näppäimellä painamisesta en tiedä. Kai noi &H hommien numerot pitää muuttaa.
En oikein ymmärtänyt kumpaa tarkotit :)
ku toi ohjelma klikaa vasemalla näppiksella ninn mites se toimii päinvastoi?
pipopää kirjoitti:
ei kyllä mullakaan vaan vbcce ootko koittanu ekaks avata vb ja sieltä toi tiedosto
Joo, se kävi kyllä jotenkin ensimmäisenä mielessä, kun näin, että paketti sisältää koodin, eikä käännettyä ohjelmaa. Niinpä avasin sen VB:llä ja heti ensimmäisenä sain herjat siitä, että jotain moduulia ei löydy. Eipä oikein toiminut mitenkään se ohjelma.
lainaus:
Ja muuten, tuollaista tekstiä on aika ikävä lukea. Kysy mieluummin: "Miten tuon koodinpätkän tuossa ylhäällä saa klikkaamaan oikealla näppiksellä", sillä tuo alkuperäinen viesti on kyllä niin kieliopin vastainen, että hädin tuskin selvää saa. Ei millään pahalla tietenkään, mistä minä tiedän, jos sinulla on vaikka jokin lukihäiriö tms.
pipopää kirjoitti:
Const MOUSEEVENTF_RIGHTDOWN = &H8 Const MOUSEEVENTF_RIGHTUP = &H10
Siinä on nuo &H-hommien numerot :)
kiitti!
pipopää kirjoitti:
Aivan helppoo, pikkusiskoki osais tehä. Mulla on niitä jotain 5 kpl (leso leso :D)
mites saa sen olemaan silleen et se ei muutu harmaaksi kun toista ohjelmaa klikkaaa
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.