Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: VB6: Liikkuminen *VB*

The Ohjelmoija [11.12.2003 15:31:36]

#

Voisiko jokus selittää liikkumisen kaikki komennot yms. mitä ne tekevät? Sis kun on tuollaisia

if suunta = 1 then ukkox = ukkox + .1

juttuja, niin olisi kiva jos joku selittäisi nuo koodit. Koska en älyä noista käskyistä mitään tai siis en tiedä mitä mitä mikäkin tekee.

kaviaari [11.12.2003 15:44:12]

#

suomeksi:
Jos Suunta=1 Niin Ukkelinsivuttaispaikkaan lisätään 0.1 ilmeisesti pikseliä tai twippiä

Antti Laaksonen [11.12.2003 15:45:04]

#

ukkox on arvatenkin pelihahmon sijainti vaaka-akselilla (oikealle kasvava). Vastaavasti ukkoy lienee sijainti pystyakselilla (alas kasvava). Jos ukko voi liikkua neljään suuntaan, mahdollisia suunta-muuttujan arvoja ovat 1, 2, 3 ja 4. Ohjelmoija saa päättää, mitä suuntaa kukin numero kuvastaa. Itse olen päätynyt jostain syystä tyyliin 1 = vasemmalle, 2 = ylös, 3 = oikealle, 4 = alas. Tuossa koodissa näemmä 1 tarkoittaa kuitenkin oikealle liikkumista. Luonnollisesti suunta muuttuu silloin, kun pelaaja painaa oikeaa näppäintä.

The Ohjelmoija [11.12.2003 15:49:38]

#

Tuo koodi minkä tuohon ekaan viestiin lätkäsin oli jokin Ohjelmointiputkasta jostain löytämä koodi. :D

Miten voin sitten voin tehdä, että vaikka painamalla vasemmalle nuolinäppäimistä se liikkuu sinne?

petrinm [11.12.2003 16:57:16]

#

Lisää vaan Picturebox ja tää koodi

Private Sub Picture1_KeyDown(KeyCode As Integer, Shift As Integer)
Select Case KeyCode
Case vbKeyLeft
Picture1.Left = Picture1.Left - 250
Case vbKeyRight
Picture1.Left = Picture1.Left + 250
Case vbKeyUp
Picture1.Top = Picture1.Top - 250
Case vbKeyDown
Picture1.Top = Picture1.Top + 250
End Select
End Sub

sooda [11.12.2003 17:00:23]

#

Hyi petrinm, toi on ruma. Sisennykset!!!

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta