Onko olemassa ohjelmia jotka varmistavat sen, että koneellesi _EI_ "asenneta" mitään ohjelmia ilman minun vahvistusta?
Alkaa ottaa päähän, kun koneelleni asentuu itsestään jotain ohjelmia, kun menen esimerkiksi geocitiesin sivuille tai cjb.net päätteisille sivuille.
Olen hankkinut Spy-bot nimisen ohjelman, mutta sillä pitää putsata kone vähintään 4 kertaa viikossa :-|
Käytän Win98/IE6 - suojausasetukset normaalilla.
PS: Xupiter tulee kerran viikossa takaisin, EN TODellakkan tiedä mistä helvetistä se aina ilmestyy, prkl. JA en ole niin tyhmä että painaisin "kyllä" niihin lisäohjelmien asennusjuttuihin.
PS: PS: Estäähän palomuurikin yhteyksiä koneellesi, niin miksei itsestään asentuvia ohjelmia voisi estää asentamasta itseään?
No oletko kokeillut jotain palomuuriohjelmaa, mutta suurin osa niistä on maksavia... minun sisko käyttää geocitiessejä niin on sekasin tämä kone joka kolmas päivä. pittää aina vähä fiksata ku iskä ei osaa.
Kannattaa myös kokeilla säätää selaimen turva-asetuksia vähän kireämmälle, tällöin muunmuassa estät activeX ym tiedostojen ajamisen ilman lupaasi.
Tuo spybotin ajo 4 / viikko kertoo siitä että asetukset on viturallaan(tai sitten kannattaa vähän katsoa millä sivuilla käy)
ja kato ettei gainin gaattori tuu sun koneelle... se asentelee itekseen taustalla kaikkea mahdollista... mä sain sen vahingossa ja huomasin kahden päivän päästä ja oli kahden päivän putsaaminen. hankkikaa kaikki avast! antiviirus ja zonealarm palomuuri, mulla on hyviä kokemuksia niistä(käytän just nyt)
No mää kans ihmettelin mikä helkutti ne Gator oikein on. Poistinkin sen ninn jumalattoman monta kertaa (ja monesta paikasta) niin eikö se hetken päästä TAAS OLLU koneella. Nyt on Ad-Aware joka poisti sen hetkessä.
Netis voi scannaa koneen viirukset ilmaseen: http://housecall.antivirus.com/housecall/
en ole ite kokeillu mut varmaan toimii
En kyllä itsekään taida kokeilla... En uskalla asentaa enää mitään "lisäkomponenttia" koneelleni :P
Äsken kun kokeilin spybotilla ni mulla oli varmaan sata selaista rekisterinmuutosta ja yms.. en oo sitte viime formtaointiin kokeillu, oli varmaan ihan hyvä ku siellä oli kaikenlaisia gatoreita, valueradioita ja roskajuttuja!
Mistä spybotin saa.
T.M., koeta tiukentaa selaimen tietoturva-asetuksia, tai vaihda selainta.
nippe: http://www.safer-networking.org/index.php?lang=en&page=download tuolta sivun alaosasta
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.