Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Nettisivujen teko: Ongelmia PHP -kääntäjän kanssa

gaz [10.12.2003 11:00:58]

#

Asensin koneelleni näiltä sivuilta löytämieni ohjeiden mukaisesti ton Apache serveriohjelman ja siihen php tulkin. Asennus sujui mutkitta ja sain hienosti ensimmäisen php -skriptin näkymään koneellani. Jostain syystä en kuitenkaan pysty käyttämään muuttujia, jotka on määritelty selaimen URL-kentässä ja Submittia käytettäessä ei tapahdu myöskään mitään. Noissa skripteissä ei ole mitään vikaa, koska olen testannut ne koulumme Linux palvelimella. Käyttöjärjestelmäni on Windows XP professional. Missä vika?

Olga [10.12.2003 11:25:29]

#

Taitaapi olla että php.ini - tiedostossa register_globals = off, ja se on ihan hyvä niin. Eli $_POST- ja $_GET-taulukot käyttöön.

trinit [13.12.2003 17:57:00]

#

lainaus:

Jostain syystä en kuitenkaan pysty käyttämään muuttujia, jotka on määritelty selaimen URL-kentässä ja Submittia käytettäessä ei tapahdu myöskään mitään

Kai olet yrittänyt lukea muuttujien arvoja URL-osoitteesta $_GET taulukon kautta ja lomakkeen muuttujia $_POST taulukosta olettaen että lomakkeen metodina on ollut POST (method="post")?

Esimerkki $_GET:stä: index.php?sivu=eka&toiminto=2

<?php
    echo "Sivu on " . $_GET['sivu'] . " ja toiminto " . $_GET['toiminto'];
?>

POST metodilla lähetetyt tiedot löytyvät samanlailla käyttämällä $_GET:n tilalla tietenkin $_POST:ia ;)

gaz [15.12.2003 11:32:01]

#

Joo oon käyttänyt $_POSTia lomakkeen muuttujien kanssa. Ainoo mitä pystyy submitata on radiobuttonien arvot, outoa?

Tolla register_globals -optiolla ei ollut mitään vaikutusta ongelmaani:( Toi XP ei taida tykätä tosta PHP -tulkista, kun en taida olla ainoa XP:n käyttäjä, jolla on ollut ongelmia...?

Teme [15.12.2003 12:17:37]

#

Käväse hakemassa PHPDev (Apache, PHP-tulkki & MySQL).
Asennat sen paketin kerran ja sit pitäis toimii ilman pahempia konffailuja.

http://www.firepages.com.au

trinit [15.12.2003 17:11:10]

#

lainaus:

Joo oon käyttänyt $_POSTia lomakkeen muuttujien kanssa. Ainoo mitä pystyy submitata on radiobuttonien arvot, outoa?

Olisiko mahdollista nähdä koodia mikä nyt ei meinaa toimia? Nimittäin jos sinne on jokin pieni virhe eksynyt.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta