Voisko antti lisätä putkan etusivulle semmosen kivan javascriptin joka laittais heti sivulle tultaessa fokuksen tunnus-boksiin niin sisäänkirjautuminen nopeutus paljo.
En haluaisi laittaa JavaScriptia sivuille, mutta tekstikentän voit monissa selaimissa valita nopeasti Tab-näppäintä painamalla.
Ja eikös selain kirjaudu suoraan sisään jos sille on tallentanut sen... Ainakin mulla kirjautuu...
mitä haittaa jos laittaa javascriptiä sivuille? kyllähän maailman suosituimman hakukoneen inputissakin on autofokus :-)
No ehkäpä sitten. Onko jollakulla sattumoisin skriptiä, joka toimisi sekä IE:llä, Mozillalla että Operalla?
Mieluiten ei.. Selaaminen hankaloittuu koska käytän paljon näppäimistöä.
inputtihan on melkein ekana koko sivulla, miten se muka vaikuttaa selaamiseen...?
ja jos ei kelpaa, niin ainahan siitä voi tehdä käyttäjäkohtaisen toiminnon :)
minulla ei ole mozillaa, mutta alla oleva koodinpätkä toimii ainakin seuraavilla selaimilla: IE6, Netscape7, Opera7
<BODY OnLoad="document.form.txt.focus();"> <FORM name="form"> <INPUT name="txt"> </FORM> </BODY>
Nyt on tekstikentän automaattinen valinta toiminnassa JavaScriptiä ymmärtävillä selaimilla. Ja kiitos T.M.:lle hyvästä koodinpätkästä.
Muistithan laittaa if-lauseen joka tulostaa sen onfocus jutun vain ja ainostaan silloin jos ei ole kirjautunut sisälle. selain herjaa virhettä jos on kirjautunut :-)
Jepp... "document.kirjautuminen.k_rnimi" on nolla tai ole objekti.
No niinpäs käykin IE:llä. Mutta nyt on korjattu.
Kiitokset. Putka on jälleen parempi elää :)
Jees, ihan positiivista imo. Tämä on mielestäni juuri niitä juttuja joista JavaScriptiä syystä tai toisesta tukemattomille ei ole mitään haittaa mutta sitä käyttäville on hyötyä.
Jossain tätä ehdotinkin, mutta windows-klienttiohjelma olis kiva. Siis semmone joka näyttäis onko putkaan tullu uusia viestejä. Kun explorerissa ei jaksa kokoajan ohjelmoidessa rämpätä reloadia
lainaus:
Ja eikös selain kirjaudu suoraan sisään jos sille on tallentanut sen... Ainakin mulla kirjautuu...
Niin jos on käytössä "Cookiet" eli keksit!
Voisko putkaan lisätä asetuksiin semmosen blokin tyyliin "siirry suoraan keskustelu-sivulle kirjauduttaessa sisään"? Olis tositositosihyödyllinen.-
Nyt kun toi autofocus on käytössä niin niillä jotka eivät kirjaudu sisään ei toimi selaimen takaisin-painike näppäimistöltä, eli toi backspace (enterin päällä jos nyt joku ei tiedä)...
Eh...? Kyllä se toimii kun painat muutaman kerran tabia, niin se ei enää ole siinä inputissa.
lainaus:
lainaus:
Niin jos on käytössä "Cookiet" eli keksit!
Eipä toimi ilman keksejä koko kirjautuminen.
lainaus:
Eh...? Kyllä se toimii kun painat muutaman kerran tabia, niin se ei enää ole siinä inputissa.
Kyllä sen tiedän, mutta kuka jaksaa ruveta joka kerta painaan tabia pari kertaa kun menee takaisin sivulle... Ja tottumuksesta oppii painamaan suoraan tota...
lainaus:
Kyllä sen tiedän, mutta kuka jaksaa ruveta joka kerta painaan tabia pari kertaa kun menee takaisin sivulle... Ja tottumuksesta oppii painamaan suoraan tota...
Mutta eihän sitä inputtia näy jos olet kirjautunut sisään?
Ja eikö se pysy kirjautuneena pitkänkin aikaa?
Ei se mulla siihen tulekkaan mutta toisella koneella kävin lukemassa näitä juttuja enkä kirjautunut sisään, ja huomasin sen sitten. Mutta ei siitä siis mulle ole mitään haittaa, mutta ajattelin vain niitä jotka vierailevat näillä sivuilla.
lainaus:
Nyt kun toi autofocus on käytössä niin niillä jotka eivät kirjaudu sisään ei toimi selaimen takaisin-painike näppäimistöltä, eli toi backspace (enterin päällä jos nyt joku ei tiedä)...
Onhan niitä muitakin tapoja siirtyä edelliselle sivulle näppäimistöä käyttämällä. Esim. Alt + nuolinäppäin vasemmalle.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.