Moi.
Olen tehnyt verkossa olevista sivustoista zip paketteja. Yksi asia askarruttaa, onko mahdollista luoda muita kuin "tyhjiä hakemistoja" zip pakettiin?
Tällä hetkellä homma on mennyt niin että olen silmukassa tehnyt jokaisesta hakemistosta erikseen zip-paketin ja purkanut ne järjestyksessä.
Toinen kysymys liittyy skriptin suoritusnopeuteen, voiko siihen jotenkin vaikuttaa ( eräässä testissä, jossa zip tiedostojen yhteismääräksi tuli 840 ja yhteiskookosi noin 340Mb, kesti noin 38 min, alkuperäinen koko oli n. 434Mb, suurin osa oli kuvia ).
Olen tehnyt tämän jutun sellaista toimintoa varten, että sivustoilla, joissa ei voi käyttää cpanelia, voin käyttää tätä ohjelmaa kokonaisten sivustojen siirtämisestä johonkin beta-hakemistoon jne. (mikäli palvelimen asetukset sen sallivat ilman että että herjaa puutteellisia kirjoitusoikeuksia).
Kai siinä on idea että hakemistot luodaan tyhjinä ja sinne hakemistoon sitten lisätään tiedostot. Eli pystyy luomaan tiedostoja sisältäviä hakemistoja, muttei yhdellä käskyllä.
Yleisesti pakkauksen nopeus riippuu kuinka tiiviisti pakataan (ja tietenkin käytetystä pakkausohjelmasta). Eli jos haluat paketin muodostuvan nopeammin, niin käytä vähemmän tehokasta pakkausta. Periaatteessa esim. jpeg kuvat voisit heittää pakettiin ilman varsinaista pakkausta, jolloin ne menisivät nopeasti. Nyt luultavasti se yrittää pakata ne tehokkaasti, jolloin siihen menee paljon aikaa, vaikka ne eivät silti paljoa pakkaannu.
Grez kirjoitti:
Kai siinä on idea että hakemistot luodaan tyhjinä ja sinne hakemistoon sitten lisätään tiedostot. Eli pystyy luomaan tiedostoja sisältäviä hakemistoja, muttei yhdellä käskyllä.
Ymmärsinkö oikein, että zip-paketissa olevaan hakemistoon voi lisätä tiedostoja ja tyhjiä hakemistoja? Pitääpä tuota katsoa...
pistemies kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että zip-paketissa olevaan hakemistoon voi lisätä tiedostoja ja tyhjiä hakemistoja? Pitääpä tuota katsoa...
Jep.
Sain tämän nyt toimimaan niin kuin pitääkin. Kiitos! Ja nyt toimiikin aika nopsaan, kun tekee vain yhden ison zip-paketin!
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.