Kiinostaisi tehdä seuraava flappy bird kännykälle. Eli oisko kellään ideoita yksinkertaisita peleistä jotka olisivat todella koukuttavia. Jakakaa vapaasti tänne puoliviallisia ideoitakin niin kehitellään niitä. Kiitos jo etukäteen kaikille ehdotuksen lähettäneille.
Ketäpä ei raha kiinnostaisi. Se vain ei ole niin helppoa, että keksii vain jonkin idean ja saa miljardeja. Jos olisi, niin kaikkihan olisi miljonäärejä. Pitää osua niin moni asia nappiin, että saa tehtyä menestyksekkään pelin, pitää olla roppakaupalla tuuria, ajoituksen pitää olla kohdalla ja ennen kaikkea pitää tehdä sellainen peli, jota moni haluaa pelata.
Jos haluaa edes ilmaiseksi saada pelinsä jonkinlaisen joukon tietoon, ihan ehdottoman tärkeä ”ominaisuus” on, että peli toimii erittäin hyvin ja sujuvasti. Ei kukaan viitsi pelata peliä, joka ei toimi kunnolla. (Ellei peli ole muuten ihan käsittämättömän mullistava, mitä tuskin tulee tapahtumaan.) Eli harjoittele nyt vain sitä koodaamista. Sujuvaan peliin on vielä matkaa.
Jos peli on tyylikäs ja sujuva ja helppo oppia, nähtävästi kohtalaiseen menestykseen ei tarvita idean osalta mitään ihmeellistä. Jotta peli erottuu muista, kannattanee keksiä ihan oma peli-idea. Jos taas kopioi muiden ideoita, pitää pystyä toteutuksessa jotenkin selvästi parempaan, koska muutenhan kaikki pelaavat niitä muiden tekemiä versioita.
Hyvä idea mobiilipeliksi olisi sellainen jossa värikkäitä timangeja tippuisi kasaksi taivaalta, ja näiden timangien ollessa ainakin kolme peräkkäin ne katoaisi ja niistä saisi pisteitä. Timangeja voisi sataa näiden hävinneiden tilalle, jotta peliä voisi jatkaa. Jotta pelissä olisi pelattava elementti, voisi pelaaja vaihtaa kahden vierekkäisen timangin paikkaa.
Uskon, että ideani on vähintäänkin loistava ja se olisi suht'helppo toteuttaa.
Lebe80, Onnistuisiko tähän myös erilaiset kombinaatiot? eli jos olisi vaikka neljä timanttia rivissä, räjähtäisi koko rivin timantit? Tai vaihtoehtoisesti 5 jolloin räjähtäisi kaikki saman väriset timantit.
groovyb kirjoitti:
(25.04.2016 09:49:12): Lebe80, Onnistuisiko tähän myös erilaiset...
Mikä jottei.
Jos ihan totta puhutaan, niin jos haluaa tehdä koukuttavia mobiilipelejä, niin ideoita saa eri mobiilipelikauppojen etusivulta. Koukuttavimmat pelit tehdään ns. top-10 listoja kopioiden. Otetaan vain idea jo suositusta pelistä, tehdään korkeintaan pieniä muutoksia ideaan ja valmistaudutaan keräämään dollareita.
Lebe80 kuvasi just kaikki King Interactiven 20 *** Saga nimistä mobiilipeliä. :D No ei kai siinä, onhan King tahkonnut noilla miljardien tulot.
Grez kirjoitti:
(25.04.2016 10:32:17): Lebe80 kuvasi just kaikki King Interactiven 20...
Kyllä, lisäksi kuvasin jo yli kymmenen vuotta aikaisemmin tehdyt Bejeweled -pelit, jotka tuskin olivat ensimmäiset kyseiset pelit.
Tuosta näkee että kaikki nykyiset menestys pelit on kopioitu vanhoista. Supercell sanoi että he yhdistivät vanhoja asioita clash of clanssiin ja tekivät sillä miljardi firman. Angry birds oli kopio jostain 20 vuotta vanhasta pelistä jossa tuhottiin new yorkkia. Minusta tuntuu että paras tapa lähestyä loistavaa mobiili peliä olisi pelata vanhoja pelejä ja päivittää niitä puhelimelle. Niinkuin picasso taisi sanoa: hyvä taiteilija keksii, loistava kopioi. Kopiointi on halvempaa kuin keksiminen joten miksi tehdä vaikean kautta.
Suosittelen lukemaan Austin Kleon kirjoittaman kirjan "Steal like an artist". Hänen mukaansa lähes kaikki kirjallisuus/musiikki/taide on kopiota jostain vanhasta. Se ei ole plagiointia jos ottaa useammasta lähteestä :).
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.