Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Java - vaikeaa?

alou [04.12.2003 14:49:50]

#

Sanovat, että java on vaikeaa. Onko se?

visy [05.12.2003 11:44:00]

#

ei, jos osaa esim. php:ta tai c/c++:aa.

C++-taustasta oli varsinkin itselleni hyötyä javaa
opetellessa. Verkosta löytyy monia hyviä aloittelijoille
sopivia kursseja. Myös ilman edellistä ohjelmointitaustaa.

Itse olen sitä mieltä, että java on sopiva toteutuskieli
esim. applettipeleihin yms, mutta vaativimpiin sovelluksiin
internetissä php / perl yms. ja muihin c/c++.

tsuriga [07.12.2003 01:30:44]

#

Vaativampiin php? Mielestäni php:n mahdollisuudet ovat rajatummat kuin Javan, mutta kyllä, php on parempi Internettiin. En sitten tiedä mihin Javaa on hyvä käyttää, mutta sillä kyllä saa aikaan kunhan vain jaksaa vääntää. Kaipa sillä jotain sovelluksia saa aikaan, itse en ole tehnyt kuin harjoitustyötä, joka ei ole vieläkään valmis. Javassa on plussaa selkeä API ja oliopohjaisuus. Muuttujien/Olioiden tyypit on selkeästi määriteltävä, josta myöskin voi olla hyötyä joissakin tilanteissa. Sitten olihan sen opettelusta se hyöty, että nyt on paljon helpompi opetella muita kieliä kuten C++ (oliopohjainen). Appletit on kyllä ihan perseestä, ainakin käyttäjien, jotka käyttävät java consolea, kannalta. Se nimittäin lukittaa koneen latautuessaan, ainakin minulla ja koulun koneilla.

alou [08.12.2003 17:07:48]

#

Ahaa. Tämä selkeytti jo aika paljon. Voiko joku antaa pienen esimerkin javasta? Onko se samankaltaista kuin php? Itse en ole paljon mitään väsännyt, mietin vain, että millä kielellä kannattaisi aloittaa. Mikä on teidän mielestänne paras ohjelmointikieli (siis ei aloittajalle vaan yleensä)?

SQ [08.12.2003 20:07:47]

#

Itse aloitin qb > vb > cpp.

tsuriga [08.12.2003 20:12:09]

#

C++ on sellanen käypä, yleinen kieli. Kaipa se on mielipidekysymys, ainakin osittain. PHP5 on kai oliopohjaistettu, joten se kuuluu samaan paradigmaryhmään (ohjelmien toteutus on samanlaista), mutta ei vielä PHP4., kai. Pascalilla itse aloitin, väänsin jotain helppoa, sitten Java ja nyt php:tä opettelen. PHP sopii lähinnä nettiin, Java appletteihin ja sovelluksiin ja C++ jaa-a, ties mihin? Kirjoja Javasta: Arto Wikla: Ohjelmoinnin perusteet Java-kielellä ja Docendon julkaisema Java2.

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta