Kirjautuminen

Haku

Tehtävät

Keskustelu: Ohjelmointikysymykset: Java: Miten oppisin Javaa?

Sivun loppuun

E1ss [17.03.2016 18:10:57]

#

Oon uusi täällä foorumilla ja etsiskelen apua javan osaajista. Eli kiinostaisi opiskella Javaa mutta se on hankalaa näin pelkillä videoilla. Olen katsellut thenewboston.com videoita aiheesta java mutta aina välillä en oikein ymmärrä miten asiat toimii. Toivoisin siis että joku jolla on aikaa pistäisi viestin niin voisin ottaa yhteyttä. toivoisin siis skypekeskusteluja viestejä tai miten tahansa haluat neuvoa. Ehkä voisimme joskus tehdä yhteisisä projekteja.

Metabolix [17.03.2016 18:30:31]

#

Voisit koettaa Javan peruskurssia netissä. Videot ovat mielestäni aika huono tapa opetella ohjelmointia. Tekstiä on helpompi selata edestakaisin.

peran [17.03.2016 18:46:57]

#

Aihetta sivuten...

Minne hävinnyt Javala ?

E1ss [17.03.2016 19:16:59]

#

Sain uuden idean ja toivon että siitä pidetään. Ajattelin että voisin koota kasaan 3-10 hengen ryhmän. Kokoontuisimme opettelemaan javaa kerran viikossa skypen avulla. Toivon että ryhmään saataisi joku joka osaisi kunnolla ja hän voisi avustaa hieman projekteissamme. Jos tälläinen toiminta kiinnostaa toivon että otatte aluksi yhteyttä minuun niin voin katsoa kannattaako alkaa tehdä tätä. Eli sähköpostiin mytek.tabletti@gmail.com.

Quirzo [17.03.2016 19:36:40]

#

Suosittelen esimerkiksi Metabolixin antamaa linkkiä. Ei videoista kannata mielestäni ohjelmointia opetella eikä toisilta kysyminenkään käy pelkästään opettelusta. Ota itseäsi niskasta kiinni ja ei muuta kun kokeilemaan oppaan mukaisesti!

E1ss [17.03.2016 20:16:36]

#

Ok no kiitos vinkeistä. Onko kellään tietoa onko helsingissä jotain java kursseja esim työväenopistoilla?

Mandariinimies [18.03.2016 12:42:38]

#

Minäkin suosittelen Metabolixin antamaa linkkiä. Noita MOOCceja on nykyään paljon erilaisia, ja voisin väittää että opit niistä ohjelmointia paremmin kuin mistään muualta. Suurin osa niistä taitaa olla vieläpä suomenkielisiä.
En usko että saat skypeen video-opettajaa, ainakaan ilmaiseksi.

E1ss [19.03.2016 11:27:51]

#

Nyt olen varmaan 10 h lukenut tota sivua ja täytyy sanoa että olen oppinut siinä enemmän kun katsomalla 50h videoita. Suosittelen kaikille tätä kurssia. Se on ilmainen ja ammattilaisten tekemä. Kiitokset tämän tekijöille.

youtube

Toi on tosi hyvä video. Siinä selitetään miksi ohjelmointi on tärkeää. Itse katson sen yleensä ennen kun alan ohjelmoida niin saan vähän kannustinta.

jtonttu [20.03.2016 08:51:52]

#

Itse suosittelisin Head First Java-nimistä kirjaa, varsinkin jos olio-ohjelmointi on vieraampaa. Mielestäni asiat selitetään siinä erittäin selkeästi.

E1ss [24.04.2016 16:30:50]

#

Voisiko joku neuvoa jotain nettisivuja (tekstiä) josta voisi opetella javan 2d peliohjrlmointia mielellään suomeksi. Olen tehnyt mooc.fi tehtävät javaan liityen ja nyt kiinnostaisi alkaa ohjelmoimaan pelejä. Eli olen katsonut thenewboston.com ista videoita mutta ne on 7 vuotta vanhoja jonka takia vaikuttaa että niissä olisi paljon vanhentunutta materiaalia, ainakin opettaa ihan eri tavalla kuin mooc.fi ssä. Englanniksi olen myös etsinyt kirjoittamalla googleen 2d game programmin by java. Sieltä melklein koko ekan sivun käynyt läpi. Kaikilla sivuilla tuntuu olevan vanhentunutta materiaalia tai kirjoitettu huonosti.

Lisäys: Nyt apua oikeesti alkaa mennä hermot javaan ku ei löydy tutorialei.

Sivun alkuun

Vastaus

Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.

Tietoa sivustosta