Eli... enginessä on oma, erillinen lataussysteemi joka lataa kaiken tarvittavan välitiedon. Tällä hetkellä minulla on sellainen systeemi, että käyttäjän on ilmoitettava käyttämänsä universaalit pelimuuttujat enginelle, joka sitten tallentaa & lataa myös ne oman latauksensa / tallennuksensa yhteydessä.
Käytän tätä systeemiä, koska silloin ei ole vaaraa ettei esim. universaaliin muuttujaan talletettu tieto katoa talletettaessa ja sitten ladattaessa (esim. erkkipelin kirja)
Vai pitäisikö laittaa jotenkin eri tavalla?
Ehdotuksia & ideoita otetaan vastaan.
Vielä pieni pätkä, miten homma nyt etenee:
/* otetaan pelin käyttämä, universaali data taulukkona, lasketaan sen pituus ja ilmoitetaan alustettaessa */ int pelidata[] = {0,0,0} #define maxvars 3 /* pitää ilmoittaa erikseen, koska muuttuja voi mennä myös nollaksi pelin aikana :) */ ... ERKKI_init(NULL, pelidata, maxvars); ... /* nyt pelidata talletetaan tallennustiedostoon ja ladataan sieltä enginen yhteydessä */
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.