Tein viikko sitten muutoksia index.htm sivulle (siirto ftp:llä OK),
mutta en saa sitä selaimella päivittymään, siis näkymään oikein.
Ei auta Ctrl+r, Ctrl+F5.
Mitä nyt pitäisi tehdä?
Tarkista FTP:llä että siellä on se päivittynyt tiedosto ja jos on niin sit varmaan Elisan tukeen yhteyttä.
Tarkista sivu myös esim. privaatti-ikkunassa ja välityspalvelimen kautta, ettei vain kyse ole sittenkin jostain omasta välimuistista.
Minulla muutokset menee kotisivuille muttei päivity itse ohjelmaan. Elisa/Saunalahti päivitti ohjelmiansa ja minulla loppui kaikkien ohjelmien toiminta. Elisalla on tuki 2.16€/minuutti, minulle ainakin riitti, nyt koetan päästä palveluntarjoajasta eroon.
Viestistäsi jäi minulle epäselväksi että mikä on "itse ohjelma"?
Itse ohjelma on se mihin tein muutoksia, mutta siellä pyörii vain vanha versio. Tietenkin tulee mieleen, ettei se ole vielä ehtinyt päivittymään, mutta kun siitä oli jo pariviikkoa niin luulisi tässä ajassa ehtinyt päivittymään.
novari kirjoitti:
Itse ohjelma on se mihin tein muutoksia, mutta siellä pyörii vain vanha versio.
Oletko päivittänyt tiedostot oikeaan paikkaan? Jotenkin kuulostaa juuri sellaiselta user-error -vialta, jonka seurauksena esim. epähuomiossa tiedostoja tungetaan väärään hakemistoon.
Se tuli itseltäkin mieleen ensimmäisenä, tutkin tarkkaan hakemistot sekä tiedostot ja että ne on oikeassa paikassa. Päivitys onnistuu eli tiedoston koko muuttuu ja päiväys, mutta ohjelma pyörii vanhalla versiolla. Olen varma, että Elisa on päivittänyt serverinsä jotenkin. Minä tulin Elisan asiakkaaksi niiden ostaessa paikallisen palveluntarjoajan, samalla siirtyivät kotisivuni Elisa/Saunalahden hallittavaksi. Nyt kahden vuoden päästä poistivat entisen palveluntarjoajan serverit ja siirsivät kotisivut omaan serveriin. Samalla poistivat php:n tuen ja pienensivät kotisivun tilan 500->100Mb. Phpinfo ei näytä mitään joten päättelin sen tuen loppuneen. Ongelmat alkoivat 1.2.2016, kolme viikkoa yritin etsiä ongelmaan ratkaisua, mutta asiakaspalvelussaa kehottivat soittamaan tukeen, niin kuin myös chatissa. Jotenkin ei kiinnostanut, siirsin kotisivut maksulliselle serverille, jossa kaikki on toiminut hienosti.
Lebe80 kirjoitti:
Oletko päivittänyt tiedostot oikeaan paikkaan? Jotenkin kuulostaa juuri sellaiselta user-error -vialta, jonka seurauksena esim. epähuomiossa tiedostoja tungetaan väärään hakemistoon.
Minulla ainakin on HTM-sivu mennyt FTP siirrossa oikeaan paikkaan,
mutta selaimella näkyy edelleen vanha tavara.
novari kirjoitti:
Ongelmat alkoivat 1.2.2016, kolme viikkoa yritin etsiä ongelmaan ratkaisua, mutta asiakaspalvelussaa kehottivat soittamaan tukeen, niin kuin myös chatissa. Jotenkin ei kiinnostanut, siirsin kotisivut maksulliselle serverille, jossa kaikki on toiminut hienosti.
Ongelma muute taitaa minullakin ajoittua huhtikuun alkuun!
Sivut olleet vuosia "kolumbuksen" palvelimella.
Elisan kotisivutilasta on itsellä kokemuksia sen verran, ettei sitä koskaan saatu lainkaan toimimaan asiakkuuden aikana. Vanha operaattori DNA taas ei koskaan sulkenut sivuja edes sillä välin, kun noin vuoden ajan käytimme Elisaa.
novari kirjoitti:
Se tuli itseltäkin mieleen ensimmäisenä, tutkin tarkkaan hakemistot sekä tiedostot ja että ne on oikeassa paikassa. Päivitys onnistuu eli tiedoston koko muuttuu ja päiväys, mutta ohjelma pyörii vanhalla versiolla.
Ethän sä voi edes sanoa tutkineesi asiaa, ellet ole tyhjentänyt kotihakemistoasi ja katsonut sen jälkeen selaimella tilannetta.
Ja olet myös käyttänyt uuden palvelimen ftp osoitetta? Ehkä tyhmä kysymys, mutta tällainen on tullut myös aikanaan vastaan.
Ongelma selvis. Elisan lähettämä läpyskä hukkunut postissa tai minulla,
mutta kolumbus-loppuinen palvelu päättynyt ja sivut uudessa paikassa...
Miten minä voin laittaa UUDEN osoitteen kun Elisa ei ole ollut minkäänlaisessa yhteydessä. Onko minun asia alkaa tutkimaan mitä Elisa on tehnyt väärin, luulisin sen olevan palveluntarjoajan asia.
jjude kirjoitti:
(26.02.2016 10:25:25): Ongelma selvis. Elisan lähettämä läpyskä...
Epäilen onko edes lähettänyt mitään. No minun osalta yhteistyö on päättynyt.
Aihe on jo aika vanha, joten et voi enää vastata siihen.